הרחוב עדיין פזיז

שמו של אתר החדשות הפיננסיות באינטרנט TheStreet.com נקשר מפעם לפעם לשערוריות, בעיקר בגלל הפה הגדול של בעל הטור והמייסד, ג'יימס קרמר. הפיצוץ הנוכחי אירע בינו לבין רשת פוקס ניוז, אבל זהו רק סיכום ביניים במעלליו של האתר, שמחפש כעת דרכים להחיות את מנייתו השוקעת בטרם ישרוף את כל מזומניו

אתר האינטרנט TheStreet.com ידוע בכותרות הקצרות והחריפות שלו. "עונשן של החברות" ו"להגן על הכלב" הן רק שתיים מהפנינים שהופיעו בו. אבל מסתבר כי הוא עצמו הפך מזון לכותבי כותרות.

"רחוב פזיז" היתה העקיצה שהופיעה בנובמבר בכותרת ב"וול סטריט ג'ורנל", לאחר שהמנכ"ל קווין אינגליש התבקש לעזוב, או להתפטר, מ-TheStreet.com. אינגליש עזב שבועות ספורים לאחר שהוענקו לו 370,833 מניות ושמונה חודשים לאחר שמימש כ-83,000 אופציות ברווח של 1.2 מיליון דולר.

עכשיו אתר החדשות הפיננסיות הבעייתי - ש-%6.2 ממנו נמצאים בבעלות ה"ניו יורק טיימס" ושהפסיד 41.5 מיליון דולר מתחילת 1999 - הודיע בפתאומיות כי הוא מבטל את תוכנית הטלוויזיה בת עשרת החודשים שלו, הנקראת TheStreet.com ומשודרת בערוץ החדשות של פוקס. הסיבה? "גישה מוגבלת, הפרת חוזה וזלזול בחברה ובמותג שלה", לדברי TheStreet.com.

לא כל כך מהר, אומרים בפוקס ניוז, חברה בת של ניוז קורפ שבבעלות רופרט מרדוק. ערוץ החדשות בכבלים טוען כי ל-TheStreet "אין כל זכות חוזית" לבטל את התוכנית, שאמורה על פי החוזה לרוץ עד מאי 2001. ב-TheStreet נכנעו מאוחר יותר ואמרו כי יקליטו את התוכניות שנקבעו לימים אלה, אבל בכוונתם להפסיק את התוכנית.

במוקד הוויכוח - שימו לב, הפתעה - עומד ג'יימס קרמר, מנהל קרן הגידור ומייסד TheStreet.com, שכוכבו דרך כבעל הטור הפופולרי ביותר באתר וכתותח חסר רסן פר אקסלאנס. באחת ממהדורות אפריל של TheStreet, קרמר, שעדיין מחזיק כ-%13 מהחברה, ציין לטובה את מניית החברה, ואמר כי הוא מאמין שהגיעה לתחתית. הצהרותיו היוו ללא ספק הפרה של מדיניות העריכה הכללית של TheStreet וכנראה גם של פוקס.

פוקס אומרת כי קרמר עבר על החוק לפיו אסור לו להגיב על מניות שבבעלותו. אבל ב-TheStreet אומרים כי פוקס לא התקשרה איתם בשום מדיניות מעין זו. בכל מקרה, העורך הראשי של TheStreet.com, דיוויד קנזס, לא היה מרוצה מכל העניין. במאמר שהתפרסם לאחר דבריה של פוקס, הוא אמר לקוראים כי הוא "העניש" את קרמר על פרסום תחזיתו. "אינני מכבד מצב שבו קרמר, או כל אחד אחר, דן במניה שלנו בתוכנית הטלוויזיה או באתר", כתב.

"ברור כי פוקס ניוז לא תוכל למחול לו על הערותיו", כתבה דיאן ברנדי, סגנית נשיא לענייני משפט בפוקס, בהצהרה בכתב. היא התייחסה למאמר שהתפרסם ב"ניו יורק דיילי ניוז" ובו השמיץ דובר פוקס את קרמר בשל דבריו על המניה שלו, שנועדו לשם הפקת רווח אישי.

אין זאת הפעם הראשונה שקרמר מוצא את עצמו בקלחת הרותחת. לפני שנתיים, הושעה מהופעותיו הקבועות בתוכנית Squawk Box של CNBC, על רקע חקירה שהתנהלה נגדו מטעם רשת הכבלים בעקבות טענה שהוא היה בפוזיציית שורט על מניה שבה חבט בשידור. בסופו של דבר הטענות הופרכו.

לא רק היוקרה של פוקס תלויה על כף המאזניים. התוכנית TheStreet ממומנת בעיקר על ידי E-Trade. פוקס לא מוכנה לומר כמה משלמת E-Trade תמורת החסות, אבל מה שידוע הוא שלתוכנית יש 120,000 צופים בממוצע, בשביל רייטינג מאוד לא מרשים של %0.2.

כמובן, הרייטינג עשוי להיות תוצאה של משבצת השידור הנוראית. התוכנית משודרת בשבתות בשעה 10:00 בבוקר, משבצת שידור המקושרת לסרטים מצוירים יותר מאשר לחדשות פיננסיות רציניות.

ההתנגחות המתוקשרת מאוד בין TheStreet לפוקס היא רק התו האחרון בסימפוניית היגון של האתר. בפברואר, אחרי שאיבדה את המנכ"ל ואת סמנכ"ל הטכנולוגיה, הצביעו בנקאי ההשקעות במחלקת ניהול הנכסים של בר סטרנס אי-אמון במניה, כאשר השליכו כ-1.6 מיליון מניות, %6.2 מהחברה, אל תוך השוק. באותו חודש, מינתה TheStreet את בנק ההשקעות ווסרשטיין פארלה לבדוק אופציות אסטרטגיות, למרות שהנהלת החברה המשיכה להחזיק בעקשנות בדעה שהיא אינה תקועה.

ככל שמחיר מניית TheStreet.com ממשיך לצלול - במחיר נוכחי של 7 דולרים היא נמצאת כ-%85 מתחת לשיא 52 השבועות שלה, 48 דולר - העובדים בכל הרמות המחזיקים באופציות צועדים לעבר היציאה.

רבות מהבעיות של TheStreet נובעות מהאסטרטגיה הפגומה של גביית דמי מנוי - כ-99 דולר לשנה - תמורת תוכן האתר. להוציא "וול סטריט ג'ורנל", אף אתר חדשות כלכליות מוביל אינו גובה מקוראיו כסף תמורת תוכן.

כעת מתכננים ב-TheStreet להפוך את רוב התוכן לנגיש חינם עד סוף יוני, במטרה להגביר את התנועה באתר ולהגדיל את ההכנסות מפרסומות. האתר ימשיך להציע תוכן בתשלום (כ-200 דולר לשנה) באתר נפרד בשם Realmoney.com, שיאופיין בטורים של כותבים מובילים ובתוכן למשקיעים רציניים.

העתיד אולי מתבהר, אבל זה לא מבטל את אפשרות ההשתלטות. חברת דאו ג'ונס שקלה באחרונה לרכוש את TheStreet. למה? מפני ש-TheStreet יושבת על למעלה מ-100 מיליון דולר במזומן. אבל מאז גנזה דאו ג'ונס את הרעיון. מוקדם יותר השנה, נפוצו שמועות כאילו CBS מרקטווץ', היריבה העיקרית של TheStreet, שוקלת לרכוש אותה, אבל הצעה רשמית מעולם לא פורסמה.

מעבר ממודל של מנוי בתשלום למודל חינם הנשען יותר על פרסום מציב אתגרים משל עצמו. ברבעון הראשון של 2000, דיווחה TheStreet על הכנסות של 2 מיליון דולר מדמי מנוי, גידול לעומת 713,000 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. באופן טבעי היא תאבד חלק מההכנסות האלה במסגרת המעבר לשירות חינם, וקרוב לוודאי שתיאלץ להפחית את מחירי שטחי הפרסום בגלל הקהל הרחב מבחינה דמוגרפית. ההכנסות מפרסום ברבעון הראשון של 2000 הסתכמו ב-2.9 מיליון דולר, גידול לעומת 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לחברה יש כ-107 מיליון דולר מזומן ביד, אבל הם יישרפו במהירות עם ההכנות לתפקוד כאתר חופשי. בדיווחי הרבעון הראשון שמסרו לרשות ניירות ערך האמריקאית אומרים אנשי TheStreet כי "יהיו להם הוצאות משמעותיות" לקראת ההשקה מחדש של האתר. ההוצאות יהיו כמובן על דברים כמו פיתוח טכני, שיווק וצוות מכירות גדול יותר.

השאלה היא אם TheStreet יכולה להרים את האתר ולדחוף למעלה את המניה השוקעת מהר יותר מהקצב שבו נשרפים מזומניה.

השעון מתקתק. אם הביצוע לא יהיה מושלם, ייתכן שב-TheStreet כבר לא יוכלו להדוף יותר מדי רוכשים.« מאת ליזה דיקארלו, פורבס « הרחוב עדיין פזיז « שמו של אתר החדשות הפיננסיות באינטרנט TheStreet.com נקשר מפעם לפעם לשערוריות, בעיקר בגלל הפה הגדול של בעל הטור והמייסד, ג'יימס קרמר. הפיצוץ הנוכחי אירע בינו לבין רשת פוקס ניוז, אבל זהו רק סיכום ביניים במעלליו של האתר, שמחפש כעת דרכים להחיות את מנייתו השוקעת בטרם ישרוף את כל מזומני