גיאו רוכשת את זאפקס הישראלית בעיסקת מניות ב-27 מיליון דולר

מנכ"ל גיאו: מוצרי זאפקס, המפתחת שבבים לתעשיית הווידאו, הם מוצרים משלימים עבורנו

חברת גיאו אינטראקטיב, המפתחת טכנולוגיה להעברת אותות ווידאו וקול ונסחרת בלונדון, דיווחה היום (ג') על רכישתה של חברת זאפקס הישראלית בעיסקה של החלפת מניות, בשווי של 27 מיליון דולר. תמורת הבעלות המלאה על זאפקס, המפתחת שבבים המיועדים לדחיסת ווידאו, יוקצו לבעלי המניות בזאפקס, וקבוצת ברדר בראשם, 3 מיליון מניות של גיאו.

מחירה של מנית גיאו נפל משיא של כ-35 ליש"ט לפני כשלושה חודשים, למחיר נוכחי של 5.9 ליש"ט. עם זאת, מדגישים בחברה כי לצורך העיסקה הוערכה מנית גיאו במחיר כפול - 12 ליש"ט, ובמקביל הוערכה זאפקס בסכום של 55 מיליון דולר.

רכישת זאפקס היא צעד נוסף באטסרטגיה של חברת גיאו לצמוח דרך רכישות ומיזוגים. למרות הנפילה במחיר המניה, שוויה של גיאו מסתכם ב-1.2 מיליארד דולר. בנוסף, בקופת החברה יש כ-400 מיליון דולר במזומן בעקבות ההנפקה בלונדון, שנערכה לפי מחיר של 22 ליש"ט.

זאפקס, שהוקמה ע"י עמוס שני ונפתלי שריר, מעסיקה כ-40 עובדים ומתמחה בפיתוח שבבים לתעשיית הווידאו. לדברי שי שילר, מנכ"ל גיאו, מוצריה של זאפקס הם מוצרים משלימים עבור גיאו.

"בזאפקס מפתחים שבבים עם התמחות בתעשיית הוידאו. אנחנו עובדים אתם כבר כמה חודשים ונעזרנו בהם בפיתוח השבבים שלנו. יש לזכור שהטכנולוגיה שלנו המיושמת במוצר שנקרא EMBLAZE, מאפשרת העברת וידאו למחשב האישי דרך התקנת תוכנה. אך, כאשר אתה עובד ב-WIRELESS וטלפונים סלולריים, אין אפשרות להתקין תוכנה שצורכת זיכרון רב, אלא יש צורך להתקין שבב על הטלפון הסלולרי במטרה לאפשר העברה של קבצי וידאו", אמר שילר. (ר' גם "שוק ההון")« מאת אבישי עובדיה « גיאו רוכשת את זאפקס הישראלית בעיסקת מניות ב-27 מיליון דולר « מנכ"ל גיאו: מוצרי זאפקס, המפתחת שבבים לתעשיית הווידאו, הם מוצרים משלימים עבורנ