רוסיה מתכננת רפורמת מס חדשה; הקלה במס הישיר, הכבדה בעקיף

כל עובד במשק ישלם מס בשיעור קבוע של %13

"הגיע הזמן שהממשלה תקבל החלטה על הורדת נטל המס על הציבור הרוסי", אמר אתמול (ש') ראש ממשלת רוסיה, מיכאל קאסיאנוב.

רוב אוכלוסיית המדינה ייהנו מהורדת המיסים, שתגדיל את משכורתם הפנויה. הצעד הראשון ברפורמת המס המתוכננת, יהיה ביטול מס המחזור על מפעלים וחברות, העומד על כ-%4 ממחזור המכירות.

הפרלמנט הרוסי התחיל בדיונים על רפורמה חדשה במס, והממשלה סבורה שזו תצא לדרך כבר בראשון לינואר 2001.

לפי שעה, כל מפעל מפריש כ-%44 מהרווחים בגין מס מחזור. אם לוקחים בחשבון שהמפעלים משלמים ישירות למס הכנסה %30 מכלל הרווחים, יוצא שמפעלים תעשייתיים וחברות מאבדים כל שנה כ-%70 מכל רובל רווח.

במקום קביעת דרגות מס שולי על עבודה, ישלם כל עובד במשק מס בשיעור קבוע של %13, ללא כל קשר לגובה משכורתו.

בעתיד מתוכננת ביטול אגרת דרכים, שתוחלף במס על רכישת בנזין וסוגים שונים של דלק, ועל רכישת מכוניות פרטיות ומסחריות.

היקף הורדות המיסים יהווה כ-%2 מהתוצר הלאומי של רוסיה. יחד עם זאת, הממשלה מתכוונת להעלות פי שניים את המיסים על סיגריות ומוצרי טבק, ולייקר את מחיר הבנזין פי שישה.

עקב הטלת המיסים על טבק ומוצריו, יעלה מחיר הסיגריות ב-%30. אגב, רק מחירו של בנזין באוקטן גבוה יתייקר, ואילו מחירו של דלק דיזל יישאר כפי שהיה קודם.

כפי שהבהיר הסגן הראשון של שר האוצר הרוסי, סרגיי שאתאלוב, בשנת 99', מחיריהם של כל סוגי הדלקים יתייקרו אמנם פי שניים, אך הייקור לא ישפיע כלל על המשק. סגן השר סבור שעלייה נוספת במחירי הבנזין לסוגיו תעבור ללא פגיעה במשק.

הממשלה גם החליטה לבטל את מיסי הבריאות והחינוך, אך קציני צבא, שופטים, ופרקליטים יאבדו במסגרת הרפורמה הקלות רבות במס, מהם נהנו קודם.

אלה יקבלו פיצוי מיוחד על אובדן ההטבות במשכורתם.

כמו כן, יוכבד נטל המס על בעלי נדל"ן ורכוש. בעלי בתים ודירות יקרות, ובתים שנמצאים בתהליך בנייה ישלמו מיסים מוגדלים.« מאת נחום טרדאי « רוסיה מתכננת רפורמת מס חדשה; הקלה במס הישיר, הכבדה בעקיף « כל עובד במשק ישלם מס בשיעור קבוע של %1