משפחות רקנאטי וקרסו העבירו לדור ההמשך את רוב מניות השליטה באי.די.בי

משפחות רקנאטי וקרסו, השולטות בקבוצת אי.די.בי, העבירו את רוב מניות השליטה בקבוצה, בשווי מאות מיליוני דולרים, לבני הדור הצעיר. כך עולה מהתשקיף שפירסמה בסוף השבוע חברת אי.די.בי פיתוח. ככל הנראה, בוצעה העברת המניות בעקבות פירסום המלצות ועדת בן-בסט ורצונם של המעבירים להימנע מתשלום מס עיזבון.

משפחות רקנאטי וקרסו מחזיקות בעקיפין ב-%52 ממניות אי.די.בי אחזקות (חברת-האם של אי.די.בי פיתוח) הנסחרת בשווי של 1.4 מיליארד דולר. החברה, באמצעות אי.די.בי פיתוח, שולטת בשתי חברות השקעה מהגדולות במשק - דיסקונט השקעות (שווי של 2.5 מיליארד דולר) וכלל ישראל (שווי של 1.3 מיליארד דולר). דרכן היא שולטת בסלקום, תבל, שופרסל, סאיטקס, אזורים, כלל ביטוח, אילנות-בטוחה, נייר חדרה ועוד.

בעקבות העברת המניות, מחזיקה משפחת רקנאטי את מניותיה באי.די.בי בעיקר באמצעות חברות המשותפות לאודי וליאון רקנאטי ולילדיהם. במשפחת קרסו עברו כל המניות מידי האחים אריה, בנימין, חיים ושלמה קרסו לידי ילדיהם.

אי.די.בי פיתוח מתכוונת לגייס 100 מיליון שקל באג"ח, לאחר היעדרות של 13 שנה מהשוק הראשוני. במסגרת התשקיף, תקצה החברה מניות אי.די.בי פיתוח לבעלי המניות בכלל ישראל, במסגרת מיזוג בין שתי החברות.« מאת שי שלו « משפחות רקנאטי וקרסו העבירו לדור ההמשך את רוב מניות השליטה באי.די.בי