ראדא סוגרת את חברות-הבנות בחו"ל שהוקמו בתקופתו של ניסנסון

בודינגר: החברות היו ריקות מתוכן * רו"ח בר-לב מציע לשקול צעדים נגד ניסנסון - האומר: זהו דו"ח מוזמן

הנהלת ראדא, המייצרת מערכות לתיחקור קרבות אוויר ומערכות בדיקה למטוסי נוסעים, החליטה לסגור את כל החברות-הבנות שהקימה ההנהלה הקודמת במדינות זרות. כך נודע ל"גלובס". במסגרת ההחלטה נסגרו, נמכרו או הוקפאו פעילויותיהן של 6 חברותבנות, באירופה ובארה"ב.

באירופה נסגרה חברה אחת - חברת בלגה-טק שפעלה בבלגיה, אשר עסקה בסחר ברכיבים אלקטרוניים. ראדא מכרה גם את חברת וטרוניקס שפעלה בישראל, גם היא בתחום הסחר ברכיבים אלקטרוניים.

בארה"ב נפגעה פעילות 3 חברות-בנות, הרשומות בארה"ב. נסגרה חברת ראדא-אינק, שהיתה חברת אחזקות ששימשה להעברות בין החברות-הבנות בארה"ב; הוקפאה פעילות חברת טסקו, שעסקה בייצור והרכבת רכיבים אלקטרוניים; והוקפאה חברת אקטיב, לסחר ברכיבים אלקטרוניים. הנהלת ראדא בודקת מה יעלה בגורלה של חברת ג'טבורן, הפועלת גם היא בארה"ב.

נשיא ויו"ר ראדא, הרצל בודינגר, אישר, כי הוחלט לסגור את כל החברות-הבנות בחו"ל. "ההחלטה האסטרטגית שקיבלנו", מסר, "היא להתמקד מעתה בתחומי העיסוק העיקריים שלנו - פיתוח וייצור מערכות למטוסי קרב ומטוסי נוסעים, במסגרת התקשרויות ישירות עם יצרניות המטוסים בואינג ולוקהיד-מרטין, ופחות פנייה ללקוחות שונים שלהן.

"כל החברות-הבנות שהפעילה ראדא בעולם נמצאו כריקות מתוכן. לא ברור מה הקשר של החברות הללו לליבה העיסקית של החברה, ומועצת המנהלים אישרה את הפסקת פעילותן".

ל"גלובס" נודע, כי הנהלת ראדא הזמינה ממשרד רו"ח יהודה בר-לב "ביקורת חקירתית של פעולות כספיות חריגות" שבוצעו בעבר, לדעת הנהלת ראדא הנוכחית. נבדקו 11 נושאים שונים.

ממצאי הביניים של הביקורת, שהגיעו לידי "גלובס", המליצו להנהלת ראדא לקבל לגבי עשרה מהמקרים שנבדקו "ייעוץ משפטי מתאים", לגבי צעדים אפשריים נגד נשיא החברה לשעבר, חיים ניסנסון. ראדא וניסנסון מצויים בסכסוך משפטי קשה.

בין הנושאים שבדק בר-לב: תשלומים של 169 אלף דולר לחברות זרות; תשלומים של 95 אלף דולר לאזרחי חוץ שנפטרו בינתיים; החזרים על חשבון הלוואה לניסנסון בסך 68 אלף דולר; תשלומים חריגים לחברה הרשומה באיי הבתולה; "עיסקאות פיקטיביות" עם חברה באיי הבתולה; והלוואה שהעניק שבתאי דובדבני לראדא, בסך 125 אלף דולר.

ניסנסון מסר בתגובה: "ניהלנו את ראדא בצורה יפה ונקייה. אין שום פעולה שנעשתה על ידי, או בידיעתי, שהיא לא חוקית. הדו"ח הוא דו"ח מוזמן. הוא לא יותר מהמשך העלילה שהחלה יום לאחר שעזבתי את ראדא, ומטרתה להסיט את הדעת מהמעשים הברורים של בודינגר, כגון הדרך שבה הוא קיבל את ההנהלה, והדיבה שהוא מפרסם.

"כבר שנתיים יש דיבורים על הדו"ח הזה, וכל פנייה של ראדא לביהמ"ש היתה מלאה ברפש. ביהמ"ש עצמו קבע, כי הנהלת ראדא הונתה אותו".