סוף עונת החיווטים; מוטורולה תספק לי.ב.מ וטושיבה התקני "שן כחולה"

מוטורולה, מיצרניות שבבי המיחשוב הגדולות בעולם, תספק לי.ב.מ ולטושיבה התקני אלחוט (וויירלס), המאפשרים למחשבים להתקשר ביניהם באמצעות אותות אלחוטיים.

באמצעות שימוש בסטנדרט הנקרא "שן כחולה", יכולים מחשבים אישיים ונישאים, מכשירי טלפון, מדפסות ואפילו כלי רכב, לזהות זה את זה ולהחליף מידע, כאשר הם מתקרבים למרחק של 10 מטרים. י.ב.מ, יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, תציע את התקני ה"שן הכחולה" של מוטורולה בטווח רחב של מוצרים, מסרה החברה.

יוזמת השן הכחולה, בה מעורבות כיום כ-1,900 חברות, הושקה בתחילת 1998 על ידי אריקסון, נוקיה, י.ב.מ, טושיבה ואינטל, ומטרתה היתה לפתח סטנדרט שיצליח לחבר מכשירים באמצעות גלי אלחוט, ולחסל את הצורך בכבלים וחוטים.

היוזמה נקראת על שם מלך ויקינגי, הרדל בלוטות, שאיחד את דנמרק ונורבגיה בשנת 960 לפני הספירה. החברות המשתתפות בפרויקט נפגשות השבוע במונטה קרלו לכינוס משותף.

"שן כחולה תגביר את השימושיות של המוצרים הניידים, ותפשט את הדרך שבה ההתקנים השונים מתחברים ומתקשרים זה עם זה", מסרה פרן אוסליבן, סגנית נשיא בי.ב.מ לפיתוח פתרונות ניידים.

"עד 2005 אנו צופים ש-700 מיליון מכשירים יפעלו בטכנולוגיית השן הכחולה, אומר סגן נשיא מוטורולה ומנהל קבוצת הרשתות האישיות, טוני קוברינץ. הנתון הזה מיתרגם לדבריו לשוק בשווי 3.5 מיליארד דולר. "זוהי הערכה שמרנית" הוא מוסיף.

באמצעות השימוש בגלי רדיו קצרים, מכירים המתקנים זה את זה באופן אוטומטי ומעבירים ביניהם קובצי מידע, דואר אלקטרוני, מוזיקה ואף וידיאו. פירוש הדבר הוא חיסול סבך הכבלים, החוטים והחיווטים הנמצא דרך קבע בסמוך לכל תחנת עבודה. מחשב נישא בטכנולוגיית שן כחולה יכול להתקשר לטלפון סלולרי הנמצא בסמוך לו ובאמצעותו להתחבר לאינטרנט.

מוטורולה מספקת לי.ב.מ כרטיסי PCMCIA ואביזרים המתחברים ל-USB של המחשב האישי. קוברינץ' סירב לומר מתי ימכרו טושיבה וי.ב.מ את האביזרים. הוא אמר, כי מוטורולה מתכננת למכור אדפטורים עם טכנולוגיית שן כחולה בהמשך השנה.