גיאו ממשיכה להתחבר לענקים - הפעם לאינטל

במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן תספק גיאו לאינטל טכנולוגיה להעברת קובצי וידאו שתשולב בשבבים שלה

רכישת זאפקס הישראלית וחוזה בסכום של 6 מיליון דולר עם סמסונג הם רק שתיים מהבשורות שבישרה חברת גיאו אינטראקטיב, הנסחרת בלונדון והעוסקת בהעברת אותות וידאו על רשתות IP, בחודשים האחרונים. אך נראה שאת הבשורה הגדולה מכולן קיבלנו מהחברה היום.

גיאו דיווחה על שיתוף פעולה עם קונצרן השבבים אינטל שבמסגרתו יותאם השבב שפיתחה, A2, המיועד להעברה חד-כיוונית של קובצי וידאו על גבי רשתות סלולריות, לשבב של אינטל, הנקרא strongARM והמיועד לכל המכשירים הניידים הקיימים בשוק, לרבות מחשבים נישאים, פם פיילוט וטלפונים סלולריים. בתגובה זינקה היום מניית החברה בכ-15%, למחיר של 10.5 ליש"ט.

בכך הפיגה גיאו את חששות המשקיעים שאינטל, שהודיעה לפני חודש על השקעה של 200 מיליון דולר בהעברת תוכני מדיה דרך האינטרנט, עשויה להתחרות בה. אלי רייפמן, סמנכ"ל השיווק של גיאו, אמר כבר אז ל"גלובס", כי אינטל אינה מאיימת על גיאו, שכן היא השקיעה בהקמת תשתיות להעברת וידאו ומדיה, בעוד שגיאו מפתחת טכנולגיה להעברת קובצי וידאו על גבי התשתית של רשתות IP. רייפמן הוסיף, כי מדובר בתחומים משלימים ובעתיד אף ייתכן שיתוף פעולה עם אינטל בתחום הסלולרי. אמר וקיים.

שיתוף הפעולה עם אינטל מצטרף להסכם עם חברת ARM, מפתחת שבבים מובילה לטלפונים ניידים. אינטל, לפחות בשלב זה, פעילה פחות בטלפונים ניידים ויותר במחשבים נישאים ומכשירים ניידים אחרים. אך כפי שרייפמן התבטא היום, "אינטל זה אינטל. מדובר בגוף גדול מאוד שינסה לשלוט בכל השווקים".

הוא הוסיף, כי "אינטל מייצרת שבבים משני סוגים: הפנטיום, המוכר לכולם, שמיועד למחשבי הפי.סי, ואת השבב strong arm, המיועד לכל סוגי המכשירים הניידים. אנחנו נשלב את השבב שלנו, A2, בשבב של אינטל, וכך תוכל אינטל לספק מוצר המאפשר העברת קובצי וידאו על הרשתות הסלולריות".

- האם מדובר בחוזה בלעדי עם אינטל והיא לא תוכל לרכוש טכנולוגיה ושבבים להעברת אותות וידאו מיצרניות אחרות?

"אין לנו בלעדיות, אך באותה מידה איננו מוכרים באופן בלעדי לאינטל, אלא גם ליצרני שבבים נוספים. בכל מקרה לאינטל אין שום דרך אחרת לעשות זאת בלעדינו. הטכנולוגיה פשוט לא קיימת. אנחנו היחידים בעולם".

- בשלב זה. אך מה בעתיד?

"בעתיד הנראה לעין לא צפוי שמישהו יצא עם טכנולוגיה דומה לזו שלנו. אני מעריך שרק בעוד 18 חודש יגיעו שחקנים חדשים לשוק".

- ומי יהיו המתחרים?

"יש חברות רבות בתחום זה, שהוא תחום חם מאוד. עם זאת, אני מעריך שהמתחרה שלנו תהיה בסופו של דבר חברה קטנה עם טכנולוגיה טובה שתיבלע על-ידי גורם ענקי שיספק לה יכולת שיווק, תמיכה טכנית, שירות לקוחות ועוד. הטכנולוגיה אחראית רק ל-50% מההצלחה".

- מי תהיה אותה חברה קטנה ומיהו אותו גורם ענקי שיבלע אותה?

"זה תרחיש תאורטי שלי. אין מועמדים ספציפיים, לפחות לא בשלב זה".

- כמה זמן יידרש לעריכת ההתאמה בין השבב שלכם לשבב של אינטל?

"ההתאמה תסתיים מהר מאוד ולהערכתי לקראת סוף השנה כבר יהיו מוצרים. עם זאת, האפקט הגדול יהיה בשנה הבאה, ואני מעריך שהחוזה הזה יספק חלק ניכר מההכנסה שלנו בשנים הבאות. מה גם שאינטל עושה מאמצים ניכרים להרחבת השיווק של השבב ליצרניות נוספות של מכשירים ניידים".

- יש עסקות נוספות על הפרק?

"חתמנו לפני כמה חודשים על עסקה עם arm שמייצרת שבבים למכשירים של נוקיה. לפני שבוע דיווחנו על חוזה נוסף עם סמסונג, והיום על החוזה עם אינטל. אני מקווה ומאמין שיהיו חוזים נוספים. אנחנו עובדים במרץ וסוגרים עסקות עם גופים רציניים".

- לאחרונה דיווחתם על השקת השבב A3, המאפשר העברת אותות וידאו דו-כיוונית ועריכת שיחת video conference, להבדיל מהשבב A2, המאפשר העברת אותות וידאו רק לכיוון אחד. מדוע אינטל התעניינה בשבב A2 ולא ב-A3?

במכשירים שהשבב של אינטל מיועד להם אין מצלמה. כך שאין להם צורך בשלב זה בהעברת אותות וידאו דו-כיווניים ובעריכת שיחות video conference. זה הכול עניין של פונקציונליות. כשהם יצטרכו, אני מאמין שהם יבקשו את השבב המתקדם יותר. אך בשלב זה הם זקוקים רק לשבב המאפשר העברת קובצי וידאו לכיוון אחד".

מי שכן זקוקה לשבב המתקדם היא חברת סמסונג, שחתמה לפני שבוע על חוזה ב-6 מיליון דולר עם גיאו לשילובו במכשירים הניידים המתקדמים שלה. הרומן בין גיאו וסמסונג התחיל לפני חצי שנה. אז נחתם ביניהן הסכם לשילוב השבב A2 של גיאו, המאפשר העברת קובצי וידאו באופן חד-כיווני, במכשירים הניידים של סמסונג. מכשירים אלה צפויים, עם השקתם, להיות הראשונים המאפשרים העברת וידאו על סלולר. לדברי שי שילר, מנכ"ל גיאו, נמצאת סמסונג בשלב מתקדם של ייצור המכשירים וצפויה לצאת אתם בחודשים הקרובים לשוק.