מפרק מ.ת.מ: גובש הסכם שמבטל תביעות בכ-20 מיליון שקל

עו"ד אילן שביט, המפרק של חברות מ.ת.מ (משקי תנועת המושבים) דיווח לבית המשפט המחוזי בת"א, כי גובש הסדר עם תנועת המושבים וגופים הקשורים אליה, שתוצאתו ביטול תביעות חוב בהיקף כולל של כ-20 מיליון שקל.

עוד דיווח עו"ד שביט במסגרת דו"ח תקופתי, כי גובש הסדר לסילוק דרישות הבנקים הנושים המובטחים, וההסדר האמור מצוי בשלבי ביצוע.

עוד נמסר, כי לנושים בדין קדימה שולמו מלוא סכומי תביעות חובם שאושרו, ונפתרה בעייתם של כ-1,500 נושים מובטחים (לקוחות מ.ת.מ) שקיבלו לידיהם את מוצרי הצריכה שרכשו או פיצוי כספי בגין אי קבלתם.

עו"ד שביט מציין, כי חברות מ.ת.מ עסקו בין השאר במימון רכישת כלי רכב עבור לקוחות פרטיים בשיתוף עם יבואני הרכב. כלי הרכב שועבדו לטובת מ.ת.מ להבטחת החזר המימון שקיבל הלקוח. עד היום שיחרר המפרק כאלף מכוניות מהשיעבוד, וההערכה היא שבנמצא עוד כמה מאות כלי רכב משועבדים שבעליהן יפנו למפרק על מנת שישחררם מהשיעבוד רק בעת שירצו לבצע מכירה של כלי הרכב.

עו"ש שביט משמש בתפקיד מפרק חברות מ.ת.מ מאז יולי 97', ולדבריו בסמוך לאחר סיום ההסדרים על פי חוק גל, רק בעוד כשנתיים, יוגש מטעמו דו"ח סופי והיתרות שהצטברו בקופת הפירוק יחולקו בין הנושים. (ת.א. 3211/86).