ויונדי וקאנאל במו"מ לרכישת סיגראם של משפחת ברונפמן

הרכישה תתבצע במסגרת עיסקת מניות שהיקפה נאמד בכ-30.6 מיליארד דולר

ויונדי, חברת המים הצרפתית, וקאנאל פלוס, החברה הבת שלה לשירותי טלוויזיה בתשלום, מנהלות מגעים קדחתניים לגיבוש הצעת רכישה משותפת של סיגראם הקנדית של משפחת ברונפמן, בעיסקת מניות שהיקפה נאמד בכ-30.6 מיליארד דולר, כך טענו אמש (ג') גורמים המקורבים לשיחות.

העיסקה, שמעריכה את חברת המשקאות והבידור ביותר מ-70 דולר למניה, אינה מיידית, אולם הדיונים מצויים בשלב מתקדם וההחלטה עשויה ליפול כבר בשבועות הקרובים.

החברות מציעות לקרוא ליישות החדשה ויונדי יוניברסל, וככל הידוע, יקבל בה מנכ"ל סיגראם, אדגר ברונפמן ג'וניור, תפקיד בכיר.

השלמה מוצלחת של העיסקה תהווה הוכחה נוספת להשלכות המשמעותיות של מיזוג הענקים בין אמריקה און ליין וטיים וורנר על תעשיית המדיה, מיזוג הדוחף חברות כמו ויונדי, סיגראם ודומותיהן זו לזרועות זו, כדי שיוכלו להתחרות ביתר יעילות.

ויונדי וסיגראם ניהלו ביניהן בחודשים האחרונים מגעים לסירוגין, וכמה מכשולים עדיין עומדים בדרכן לפני שיתקבל סיכום כלשהו. אחד מהמכשולים הבולטים הוא כיצד יבנו ויונדי וקאנאל פלוס את רכישת סיגראם.

נקודה לא ברורה נוספת היא מה יעלה בגורלה של חטיבת המשקאות החריפים של סיגראם, שכן לא ברור האם ויונדי מגלה בה עניין.

ויונדי מתכננת שני רישומים בבורסת ניו-יורק עד סוף השנה; אחד, של מניות חטיבת השירותים - ויונדי אנטרטיימנט, האמור להתבצע מתי שהוא בקיץ, והשני, רישום מניות החברה האם.

ויונדי צפויה להשתמש בתעודות הפיקדון האמריקניות החדשות שלה כמטבע בעיסקת המרת המניות עם סיגראם.

כל עיסקה משותפת שבה יהיו מעורבות ויונדי וקאנאל פלוס, תחייב שינוי מערכת היחסים בין שתי החברות הצרפתיות.

ויונדי מנועה על פי חוק מלהגדיל את הנתח שהיא מחזיקה בקאנאל פלוס (49%), מאחר שבכפוף לחוק הצרפתי הנוכחי, בעל אחזקות תעשייתיות אינו יכול להחזיק יותר מ-49% בתחנת טלוויזיה.

מסיבה זאת, עשויה ויונדי לרכוש את סיגראם, ואז לרכוש את נתח ה-51% שאינם נמצאים בידה בקאנאל פלוס, ובשלב זה להפריד את נכסי השידור, כדי שלא לעבור על החוק.

בנקודה מסויימת שיחק התאגיד הצרפתי עם הרעיון לבצע השתלטות הפוכה, שבמסגרתה תרכוש קאנאל פלוס את ויונדי ואז תרכוש את סיגראם, אולם ככל הנראה הרעיון הזה ננטש.

ויונדי וקאנאל פלוס סירבו להגיב על הידיעות.

ב-4 אחה"צ אמש (שעון ניו-יורק) עלו מניות סיגראם בארה"ב ב-2.375 דולר ל-53 דולר. ב-6 במארס הגיעו מניותיה לשיא של 52 שבועות - 65.25 דולר.

FTC