כור מכר את תדיראן סוללות לקונצרן אלקטל הצרפתי תמורת 33 מיליון ד'

קונצרן כור הודיע היום (א') על מכירת חברת תדיראן סוללות לתאגיד הצרפתי סאפט (SAFT Participations), תמורת 33 מיליון דולר. סאפט היא חברה בת של קונצרן התקשורת הצרפתי, אלקטל. כתוצאה מהעיסקה צפויה כור לרשום רווח הון נקי של 11 מיליון דולר.

מחיר העיסקה גבוה ב-70% מהמחיר שעליו סיכמו הצדדים בחודש אוגוסט 99'. באותה עת הן חתמו על הסכם להעברת הבעלות בתדיראן סוללות, תמורת 19.5 מיליון דולר. הסכם זה לא יצא אל הפועל. זאת, בגלל איסור של הממונה על ההגבלים העיסקיים בגרמניה.

הממונה על ההגבלים טען, כי הרכישה תגרום לריכוזיות ולתיאום מחירים בשוק הסוללות, מאחר שלשתי החברות מפעלים לייצור סוללות בגרמניה.

בחודש מארס השנה דיווחה כור על ניהול מו"מ לעיסקה עם אלקטריק פיול הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק. לפי תנאי העיסקה היתה אמורה אלקטריק פיול, המפתחת מצברים לרכב המונע על-ידי סוללות, לרכוש את תדיראן סוללות. זאת, בעיסקת החלפת מניות. גם עיסקה זו בוטלה. זאת, ככל הנראה בגלל צניחת מניות אלקטריק פיול בבורסה האמריקאית.

לפני מספר שבועות פנתה סאפט שוב לכור, ודיווחה לה על קבלת אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים בגרמניה. בעיקבות הדיווח, פתחו החברות במו"מ שהבשיל לכדי העיסקה, שנסגרה היום.