ביזנס דאטה ישראל תובעת מדן אנד ברדסטריט 1.1 מיליון שקל בטענה להפרת זכויות יוצרים

טוענת: 4 חודשים אחרי שהכנסנו לשימוש תצוגה גרפית, השיקה דן אנד ברדסטריט ישראל תצוגה זהה

חברת בי.די.אי (ביזנס דאטה ישראל), המשווקת מידע עסקי ושיווקי, תובעת 1,110,000 שקל מדן אנד ברדסטריט (ישראל), בטענה להפרת זכויות יוצרים. בי.די.אי גם ביקשה להוציא צו מניעה קבוע, האוסר על החברה לעשות שימוש בתרשים המפר את זכויות היוצרים שלה. התביעה הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. דן אנד ברדסטריט (ישראל) היא אחת המתחרות העיקריות של בי.די.אי בשוק מאגרי המידע ואספקת המידע.

בי.די.אי טוענת, באמצעות עורכי הדין יגאל לונגו וגיל ורגון, כי פיתחה תצוגה גרפית צבעונית, שנכנסה לשימוש בדו"חות המידע שהפיקה עבור לקוחותיה החל מינואר 2000. בתצוגה דורגה רמת הסיכון הכרוכה בהתקשרות עם העסק הנבדק.

לטענתה, בחודש אפריל, כ-4 חודשים לאחר כניסת התצוגה שלה לשימוש, הושק הפורמט החדש של דו"חות דן אנד ברדסטריט, והוא כלל תצוגה גרפית הדומה דימיון מוחלט לתרשים שפותח על ידה. לטענתה, דן אנד ברדסטריט העתיקה את התצוגה והכלילה אותה בפרסומיה שלא כדין.

בי.די.אי טוענת, כי דן אנד ברדסטריט פוגעת בזכויות היוצרים שלה וגורמת לה נזק כספי ניכר, וכן כי דן אנד ברדסטריט גזלה סוד מסחרי השייך לה. בשלב זה, מעריכה בי.די.אי את מספר ההפרות של זכויות היוצרים ב-101 פעמים, ואת סכום הפיצוי היא מעריכה (לצורכי אגרה בלבד) ב-1.1 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2122/00)