מייסדי גיאו אינטראקטיב עומדים להיפגש עם 150 מ' ד'

אלי רייפמן, סמנכ"ל השיווק של גיאו: "הופצו שמועות בשוק שמכרנו במהלך המסחר ופשוט רצינו לעשות סדר. אנחנו מתכוונים למכור למשקיע אסטרטגי כ-6% מהון המניות בעסקה מחוץ לשוק" * "מכרנו במחצית הראשונה של השנה יותר מתחזיות האנליסטים שעמדו על כ-11.3 מיליון דולר"

לפני חודשיים, כשמחיר מניית גיאו אינטראקטיב הנסחרת בלונדון והעוסקת בהעברת אותות וידאו על רשתות IP ירד לשפל של כ-5.5 ליש"ט, הנמוך בכ-85% מהשיא שנרשם במרס, הרגיע אלי רייפמן, סמנכ"ל השיווק של החברה, את המשקיעים. רייפמן העריך כי ברגע שוול-סטריט תתאושש תטוס המניה לשמים. הוא צדק, לפחות חלקית. מניית החברה נסקה בשבועות האחרונים, בעיקר לאור הסכמים עם ענקיות התקשורת, אינטל וסמסונג, אך היא עדיין רחוקה מאוד מהשיא.

בשבוע שעבר נסק מחיר המניה לשיא זמני של 15 ליש"ט. אך בעקבות שמועות שבעלי המניות מנצלים את סיום תקופת החסימה ומוכרים מניות ירדה המניה לכ-11 ליש"ט, כ-50% פחות ממחיר ההנפקה שנערכה בתחילת השנה, שבה גייסה החברה 400 מיליון דולר. במילים אחרות, המחיר עוד לא בשמים, לפחות על-פי הערכת רייפמן, שגם היום נשמע אופטימי: "המניה תעבור את 35 הליש"ט עם אבק". על רקע זה תמוהה, לפחות לנו, הודעת החברה, כי מייסדיה, נפתלי שני, שרון כרמל, אלי רייפמן וצור דבוש, מתכוונים למכור כ-6% ממניותיה למשקיע אסטרטגי במחיר הקרוב למחיר השוק.

האמת היא שרייפמן לא הצליח לשכנע אותנו שלא מדובר פשוט במימוש המסתכם, אגב, בכ-150 מיליון דולר. רייפמן, כך נראה, חושש מתגובת השוק למימוש ומעדיף להציג את חצי הכוס המלאה: "ההכרזה שלנו היא פשוט עדכון. החלטנו לעדכן את השוק שלא מכרנו ולא נמכור אף מניה בשוק, אף שהסתיימה תקופת החסימה. הופצו בשוק שמועות שמכרנו במהלך המסחר ופשוט רצינו לעשות סדר. אנחנו מתכוונים למכור בצורה מסודרת למשקיע אסטרטגי כ-6% מהון המניות בעסקה מחוץ לשוק. אנו מנהלים כרגע מו"מ עם שותפים אסטרטגים פוטנציאלים בתחום האינטרנט והסלולר.

"חשוב לציין שלא מכרנו וגם לא נמכור בשוק אפילו מניה אחת. נוסף על כך הכרזנו שאנו ממשיכים את תקופת החסימה על המניות שיישארו בידינו, כ-49%, לשנה נוספת, כדי לתת למשקיעים תחושת ביטחון ולהפיג את החששות ממכירות של המייסדים".

- אבל למה למכור במחיר כזה, שלפחות להערכתך הוא נמוך?

"המניה עשתה מהלך מכ-5 ליש"ט ל-12 ליש"ט, ולכן הגיע הזמן למכור. נכון שאני מאמין שהמניה תשבור את השיא. מדובר בחברה עם חוזים והסכמים חשובים, עם צמיחה בעסקים ועם שיפור בתוצאות הכספיות. אבל עם יש משקיעים שיכולים לעזור לחברה, אז אתה מציע לי שאני לא אכניס אותם פנימה? מדובר, אזכיר, במשקיעים אסטרטגים".

- תנפיק להם מניות חדשות. למה למכור?

"הנפקה אינה תהליך פשוט כל-כך וגם לא בטוח שבעלי המניות יאשרו זאת. תהליך הנפקה נמשך -3 6 חודשים ודורש משאבי ניהול. אז בשביל מה לעשות זאת?"

- כדי שלא תמכור מניות במחיר נמוך להערכתך.

"העניין פשוט. יש לנו 55% מהון המניות ואנחנו מוכרים רק 6%. יש שתי אפשרויות להכניס משקיע אסטרטגי גדול שיכול לתרום לנו. אפשר לעשות זאת בדרך של הנפקה, ואפשר למכור לו מניות בתוך 24 שעות. נכון שאינני מאושר למכור לו מניות במחיר כזה, אבל זה אחוז קטן מהאחזקה בחברה ועדיין תהיה לנו שליטה בה".

כך או אחרת, במקביל להודעה זו נמסר מגיאו, כי הכנסותיה לחצי הראשון של השנה יהיו טובות יותר מתחזיות האנליסטים, שנוקבות ביעד של 11.3 מיליון דולר.

- תכו בגדול את התחזיות?

"אינני רוצה להתייחס למספרים. מה גם שזה עדיין לא סגור. יש עניין של הכרה בהכנסה והכנסות דחויות ואינני יודע מה יוכר ומה ידחה. עם זאת מכרנו בחצי הראשון של השנה יותר מתחזיות האנליסטים שעמדו על 11.3 מיליון דולר, ולא מדובר ב-2 דולר יותר, אלא בגידול ניכר".

- מדובר במיליונים יותר?

"אינני רוצה להתייחס למספרים. אני יכול להגיד רק שמכרנו הרבה יותר מהתחזית. אגב, תחזית המכירות לשנת 99' הייתה 6.9 מיליון דולר ומכרנו בכ-7.5 מיליון דולר. עכשיו בחצי שנה אנחנו מוכרים יותר בשיעור ניכר מבכל שנת 99'".