התחממות במלחמה על הסחר האלקטרוני: וואלה ואינטרנט זהב מקימות בנפרד קניונים וירטואליים

סמנכ"ל שיווק בוואלה: אנו מצפים להגיע ל-3,000 בעלי עסקים שונים בתוך שנה

חברת גולד טרייד השיקה היום (א') את מיזם הסחר האלקטרוני "P1000", שהוקם בהשקעה של כ-8 מיליון דולר. גולד טרייד נמצאת בבעלות אינטרנט זהב (50.1%), סופר פארם (20%) בנק הפועלים (10%), ישראכרט (10%) ויורוקום (9.9%).

הקניון מבוסס על שיתופי פעולה עם קמעונאים מוכרים, מקומיים וזרים, ביניהם שקם אלקטריק, גו מיוזיק, פוקוס מחשבים ודיבוק, סוכנות הביטוח פוליסה נט ואתר הסחר האלקטרוני לצעצועים COOL TOYS של לאפייט, וכן קישורים לאמאזון ולאתר CDNOW. בנוסף הוא מציע את "המחיר הזול ביותר ברשת", באמצעות חנות כל-בו עצמאית.

מנכ"ל הקניון, דוד ביקובסקי, מסר: "היתרון שלנו הוא במספר החנויות. איננו אתר שהכניס 4 לינקים, אלא חלק מפלטרפומה רחבה שאחראית כלפי הלקוח לכל שרשרת השיווק". המודל העסקי של גולד טרייד מבוסס על הכנסות מ"שכר דירה" מצד החנויות המשולבות בקניון, באמצעות עמלות על עיסקאות.

היום משיקות גם וואלה וקומרס-מיינד קניון וירטואלי חדש, שהוקם בהשקעה של כ-2 מיליון שקל, ויפעל תחת השם "וואלה SHOPS". האתר יציע רכישות וירטואליות מקמעונאים מקוונים. את הקניון תפעיל חברה משותפת בשם וואלה שופמיינד, הנמצאת בבעלות וואלה וקומרס מיינד (50% כל אחת). מנכ"ל החברה החדשה הוא אורי נדלר.

החברה מאפשרת לכל בעל גוף מסחרי להקים חנות ברשת, ולקבל שירותי ניהול וביצוע - משלב התצוגה ועד המשלוח לבית הלקוח. "אנו מצפים להגיע ל-3,000 בעלי עסקים שונים בתוך שנה", אומר סמנכ"ל השיווק של וואלה, פיני שטרנשוס.

(ראה הרחבה ב"נתח שוק")