מפעילת האתר בונו במו"מ לפיתוח גירסה יפאנית ב-5 מיליון דולר

האתר מסייע לילדים לעזור זה לזה בהכנת שיעורי בית, תמורת כסף וירטואלי. הוא פועל בישראל מספטמבר 1999

חברת בונו פאי אינטרנשיונל, המפעילה את אתר האינטרנט בונו, הודיעה כי היא נמצאת לקראת סיום מו"מ עם שותף אסטרטגי יפאני להשקעה של 5 מיליון דולר בפיתוח גירסה יפאנית של האתר.

סכום ההשקעה במיזם מיועד לתרגום האתר ליפאנית, להכנה גרפית שלו המותאמת לקהל היעד וכן להעלאת משחקי מחשב, שלדברי החברה, פופולרים בקרב הנוער היפאני.

החברה מתכננת לפתוח אתר בשפה היפאנית, לאחר שלאחרונה הציגה את האתר הישראלי בתערוכה בטוקיו. לפני מספר ימים הושקה גירסה רוסית של האתר, ובקרוב מתוכננת גירסה בצרפתית.

במסגרת אתר בונו, הפועל בישראל מספטמבר 99', מסייעים ילדים ובני נוער זה לזה בהכנת שיעורי הבית, תמורת "בונואים" - כסף וירטואלי. לדברי חיה שני, מנהלת פיתוח עיסקי בבונו פאי, מספר המשתמשים הרשומים באתר הישראלי עלה כמעט פי 3 מתחילת השנה מ-45 אלף ל-117 תודות לחופש הגדול. בונו פאי מעריכה את שוויה כיום ב-35 מיליון דולר. להערכת שווי זו אין תימוכין בהשקעות פיננסיות שבוצעו בחברה. בינואר גייסה מיליון דולר ממועדון המשקיעים הפרטיים עתיד, לפי שווי חברה של 3.25 מיליון דולר אחרי הכסף.

לדברי שני, שווי החברה מגלם את הידע שנצבר בבונו פאי, הפוטנציאל שהחברה צופה לאתרים שתקים בחו"ל ומאגר הנתונים לגבי המשתמשים שנצבר באתר.

בתשובה לשאלה מה מקורות ההכנסה הצפויים לבונו, אמרה שני: "הכסף יבוא. עכשיו הוא מגיע בטפטוף, כמו אצל כולם. יש לנו שווי משתמשים, ואנחנו בהחלט לא מצהירים על מכפילים של חברת אינטרנט". האתר הישראלי מתכוון להפעיל בקרוב פלטפורמת סחר אלקטרוני, למכירת מוצרים לבני נוער.

במארס השקיעה בבונו קבוצת השמירה השקעות היי-טק, חברה-בת של קבוצת השמירה, במסגרת השקעה של 300 אלף דולר שבוצעה בבונו ובשתי חברות נוספות (לינקס ודו-קופ).