כך הצלנו את אפרוחי הפינגווינים

לפעמים אני ממש אוהבת להיות כתבת תיירות

לפני כשבועיים צלצל שי דורון, מנהל גן-החיות התנ"כי בירושלים וחבר קרוב. את יכולה לעזור להציל את הפינגווינים בדרום- אפריקה? בכלל לא ידעתי שיש שם פינגווינים.

אבל יש, מהדגם שחור-הרגל, ואלפים מהם מתו בזיהום נפט חמור באוקיינוס ליד קייפטאון. האסון קרה בתקופת הדגירה וגידול הצאצאים, ועל החוף נותרו אלפי גוזלים יתומים, שזקוקים לטיפול ולהאכלה. מדובר במה שקרוי האכלת-יד של גוזלים (ישר אל הזפק), טיפול מקצועי שגן-החיות הירושלמי מתמחה בו.

השלטונות הדרום-אפריקאיים, שהתקשו להשתלט על אלפי היתומים הרעבים, פנו בקריאת הצלה לכל גני-החיות בעולם. הגן הירושלמי ביקש לשלוח שני מטפלים מנוסים, אבל התקשה לממן את הטיסה היקרה לדרום-אפריקה. וכאן נכנסנו אנחנו לתמונה. קשרים של כתבי תיירות יכולים להועיל. טלפון אחד לסמנכ"ל המסחר של אל-על, אורי סירקיס, שבדיוק ירד מטיסה בנתב"ג, הספיק, והוא מיד הסכים להטיס את שני המטפלים ליוהנסבורג, ומשם לקייפטאון (בחברת התעופה SAA). גם מנכ"ל אופיר טורס, מאיר לישנסקי, היה ענייני ומהיר, וסיפק מלון במקום. וכך יצאו לדרך איציק ידיד, המטפל הראשי, ושמוליק ידוב, זואולוג הגן. במקום, באתר האסון האקולוגי, מסתבר, היתה מהומה גדולה, והעבודה קשה ביותר. בקייפטאון נותרו כ-500 זאטוטי פינגווינים, שיש להאכילם פעמיים ביום. אלפי פינגווינים פונו לדרבן ולפורט אליזבת.

השבוע חזרו ידיד וידוב לארץ, ובירושלים מתכננים כבר לשלוח משלחת שנייה. מי יכול לעמוד במראה של גוזלי-פינגווינים רעבים?