שבתי שביט עובר מקופ"ח מכבי לקבוצת מרחב

שבתי שביט, הפורש מתפקיד מנכ"ל קופ"ח מכבי, מצטרף לקבוצת מרחב שבבעלות יוסי מימן. שביט יהיה אחראי לפיתוח פרוייקטים כלכליים רב-לאומים, המתבססים על שיתופי פעולה בעלי השלכות גיאופוליטיות ואיזוריות

שבתי שביט, הפורש מתפקיד מנכ"ל קופ"ח מכבי, מצטרף לקבוצת מרחב שבבעלות יוסי מימן. שביט יהיה אחראי לפיתוח פרוייקטים כלכליים רב-לאומים, המתבססים על שיתופי פעולה בעלי השלכות גיאופוליטיות ואיזוריות.

הפרוייקט הראשון עליו יהיה אחראי שביט, הוא פרוייקט חברת הגז הישראלית-מצרית. הפעילות המרכזית של חברה זו כוללת אספקת גז בהיקפים גדולים ממצרים לתורכיה באמצעות צינור תת-ימי, וכן אספקת גז ממצרים לישראל באמצעות צינור יבשתי.

במקומו של שביט אמור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' שוקי שמר, להתמנות למנכ"ל מכבי. אולם נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, אמר היום (ה'), כי שמר לא יוכל לקבל את התפקיד במכבי במשך שנה מיום פרישתו ממשרד הבריאות, אלא אם כן יקבל היתר מוועדה בראשות שופט מחוזי הדנה בנושאים מסוג זה.

הנהלת מכבי אמורה לאשר הערב את מינויו של שמר. נציבות שירות המדינה מסרה, כי שמר פנה לפני שבוע להולנדר וביקש ממנו הנחיות כיצד לנהוג והודיע, כי ימלא אחר ההנחיות.

גורמים בכירים במשרד הבריאות הביעו היום מורת רוח מצעדו של שמר. הם אמרו, כי ככל הידוע להם, שמר לא מסר לאיש בהנהלת המשרד על הצעת המינוי של מכבי, ונוכח היעדרו של שר בריאות, צעדו של שמר בא בהפתעה מוחלטת.

שמר מסר בתגובה: "מהרגע שההצעה של מכבי הוגשה לי, פניתי לנציב שירות המדינה ופעלתי רק על פי הוראותיו".