המשטרה חושדת: דוד אפל העניק שוחד במשך תקופה ארוכה לעודד טל ממינהל מקרקעי ישראל

טוענת שטל העניק הטבות של עשרות מיליוני דולרים לחברת מגדלי הזוהר, בה קשור אפל, בתמורה לשוחד, ובתמורה להבטחתו של אפל לפעול לקידומו

המשטרה חושדת לכאורה, כי הקבלן היזם דוד אפל נתן שוחד לעודד טל, מנהל המחוזות במינהל מקרקעי ישראל, תמורת קבלת הטבות במיתחם גבעת שמואל - פרשה שנחשפה ב"גלובס". טל שוחרר אמש (ב') בערבות, אך היום (ג') הורה ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב להאריך את מעצרו בארבעה ימים.

טל שימש בתקופה הרלוונטית (סוף 1997 ותחילת 1998) כמנהל מחוז ת"א במינהל. המשטרה טוענת, כי טל העניק הטבות של עשרות מיליוני דולרים לחברת מגדלי הזוהר, בה קשור אפל, בתמורה לשוחד ובתמורה להבטחתו של אפל לפעול למען קידומו במינהל.

יחסי השוחד התנהלו לטענת המשטרה במשך תקופה ארוכה, והוגדרו על ידי החוקרים כיחסי "תן וקח". לטענת המשטרה, טל הדליף מידע פנימי למגדלי הזוהר על מיכרז גבעת שמואל, קידם את ענייניה של החברה, ניהל עימה מו"מ מאחורי הקלעים ולבסוף הביא על פי החשד לזכייתה במיכרז.

טל נעצר שלשום (א') ביחד עם אישתו, עורכת דין במקצועה. המשטרה מייחסת לו חשדות של דרישת שוחד, לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. החוקרים חושדים עוד, כי טל קיבל שוחד בתמורה למתן הטבות ליזמים נוספים במסגרת תפקידו במינהל.

לגבי אישתו נטען, כי חלק מטובות ההנאה שקיבל בעלה היו בדמות עבודות משפטיות שניתנו לה על ידי חברות הנדל"ן והיזמים שעמדו בקשר עם טל.

(ראו סיקור נוסף במדור הנדל"ן באתר "גלובס")