תוכנית: מרכז מסחר ומכירות יוקם על חורבות מפעל טקסטיל דימונה

חברת עץ ערמונים מתכננת להשקיע 4 מיליון דולר בהסבת המבנים של מפעל טקסטיל דימונה למרכז מכירות וסחר גדול, שימוקם על כביש דימונה אילת. הכוונה היא להקים במקום BARGAIN CENTER - מרכז מסחרי פתוח, בדומה למרכזי סחר הפועלים בארה"ב.

עץ ערמונים רכשה מהמדינה את שטח המפעל, המשתרע על פני 110 דונם, ומאוחר יותר השכירה אותו בחזרה למדינה. בשטח זה פעל במשך שנים רבות מפעל הטקסטיל סיבי דימונה, שאינו פעיל מזה מספר שנים. המפעל היה בבעלות אנשי העסקים שלמה וחניש ועודד גולד, שנקלעו לקשיים כספיים ואף נתבעו על ידי המדינה בשל התמוטטות המפעל.

מנכ"ל עץ ערמונים, ג'רלד סלבסט, הגיש לעיריית דימונה תוכנית, שלפיה המבנים של המפעל ישופצו ויוסבו לייעודם החדש. לדבריו, המרכז יכלול חנויות ושטחים מסחריים, ולצידם יוקמו שירותי תדלוק, שירותי דרך ושירותי מזון מהיר ומסעדות.

סלבסט ציין, כי במסגרת הבדיקות שנערכו לקראת הפרוייקט נעשה סקר מקיף בנושא היקף התנועה באיזור המפעל, שסמוך לכביש דימונה-אילת. התברר, כי היקף התנועה באיזור הוא כ-2.5 מיליון כלי רכב בשנה.

עץ ערמונים היא חברה בת של מגדלי שקל, חברת החזקות הנסחרת בבורסה בתל-אביב והמתמחה, בין השאר, בהשכרת מבנים למסחר, למשרדים ולתעשייה. בין נכסי החברה: בית יכין בתל-אביב, בית רים בירושלים וכן נכסי נדל"ן בארה"ב.