אי.סי.איי תפוצל לחמש חברות - וכולן יונפקו בבורסה

חברת אי.סי.איי טלקום תפוצל לחמש חברות, כמספר החטיבות מהן מורכבת כיום החברה. כאשר הכוונה להנפיק כל אחת מהן, בנפרד, בבורסה. כך הודיע היום (ה') רשמית מנכ"ל החברה, דורון ענבר, לרגל פירסום הדו"חות החצי-שנתיים של החברה.

הרווח הנקי של אי.סי.איי ברבעון השני הסתכם ב-6.7 מיליון דולר, לעומת 53.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתוצאות השנה נכללות הוצאות חד-פעמיות בגין רכישת מו"פ בתהליך בסך כ-28.8 מיליון דולר, הנובע מרכישת חברות Winnet ו-WavePacer, ו-1.6 מיליון דולר בגין חיסול הפעילות של HiTV.

ההכנסות ברבעון הגיעו ל-317.2 מיליון דולר. בחצי השנה הסתכמו הכנסות ב-605.5 מיליון דולר והרווח הנקי ב-68.3 מיליון דולר.

חמש החברות שיפוצלו מאי.סי.איי הן: חטיבת מוצרי הגישה, חטיבת התמסורת, חטיבת מערכות אופטיות, חטיבת הטלפוניה לרשתות מתקדמות NGTS וחברת מוצרי הגישה האלחוטית אינווייב.

בחטיבת מוצרי הגישה צמחו מכירות ה-ADSL ברבעון בכ-80%. כמו כן ישנה התקדמות בהליכי מיזוג פעילות WavePacer שנרכשה בארה"ב. ענבר דיווח, כי ההזמנה של ספקית התקשורת החדשה בברזיל, GVT, שהיא בשליטה ישראלית, גדלה מ-165 מיליון דולר ל-215 מיליון דולר. אינווייב גם רוכשת את חברת Winnet האמריקנית, המתמחה בפיתוח מוצרי גישה אלחוטיים רחבי סרט.

לדברי ענבר, פיצול כל חברה ייעשה בנפרד, בזמן המתאים לה. לדבריו, אינוויב תהיה, כנראה, החברה הראשונה שתונפק לאחר פיצולה של אי.סי.איי. הוא הוסיף: "אנו מאמינים, כי שוויה האמיתי של אי.סי.איי אינו משקף נכונה את השווי המצרפי של כל חטיבותיה". לדבריו, חברות אלו ימשיכו ליהנות מחוסנה של אי.סי.איי, מיכולת ההפצה הגלובלית שלה ומקשריה הענפים עם לקוחותיה ברחבי העולם.

"אנו מאמינים, כי יצירת חמש חברות כיישויות נפרדות, יאפשר להבהיר את מיצובם של הפתרונות השונים המוצעים כיום ע"י אי.סי.איי, וכי ביצועיהן של החברות הללו ישופר ע"י מתן אפשרות לשיתוף רב יותר של העובדים בהצלחת הפעילות העיסקית של כל חברה וחברה.

"כמו כן, השקיפות המוגדלת תאפשר למשקיעים לבחון מקרוב יותר את ערכן האמיתי של החברות הללו. כתוצאה ממהלכים אלו, אנו מאמינים, כי ערך הפעילויות הקיימות באי.סי.איי יגדל עבור בעלי המניות, העובדים והלקוחות כאחד", אמר ענבר.

(ראה הרחבה ב"שוק ההון")