ואלה תולדות סיברידג'

רדנט, מקבוצת רד, נרכשה בנובמבר 1997 על ידי סימנס הגרמנית וניו ברידג' הקנדית, תמורת 75 מיליון דולר, והחליפה את שמה לסיברידג'. מייסד החברה הוא אבי דומושוביצקי, שבא מחברת אי.סי.איי טלקום וחבר לאחים זוהר ויהודה זיסאפל להקמת החברה.

דומושוביצקי ניהל את השיווק והמכירות של שניים מתוך שלושה קווי המוצרים באי.סי.איי טלקום - קו מוצרי SDH וקו מוצרי הגישה דיגי-לופ, ועבד שם קרוב ל-11 שנים. רדנט הוקמה בספטמבר 1994. במשך שנתיים עסקה החברה אך ורק בפיתוח ובתחילת 1997 החלו ניסויי שדה של המוצר אצל שתי חברות גרמניות - סימנס ובוש. מאוחר יותר נחתם עימן הסכם לשיווק המוצר כ-OEM.

בתחילת 2000 רכשה סימנס את חלקה של ניו ברידג' - שזמן קצר אחרי כן נרכשה על ידי אלקטל - בחברה, ואחרי כן החליט דומושוביצקי לפרוש לטובת ניהול קרן הון סיכון ונותר יועץ לדירקטוריון החברה. יהודה ארמוני, לשעבר בכיר בחיל הקשר, מונה כמנכ"ל החברה. במסגרת הרה-ארגון של כל החזקות סימנס בישראל השנה, נסגרה למעשה חברת סימנס דאטה קומיוניקיישנס, לשעבר חברת אורנט הישראלית, שהיתה הרכש המקומי הראשון של סימנס, ופעילותה הועברה לסיברידג'.

לא מדובר כאן באיחוד של שתי חברות. מסתבר, שהרכישה של אורנט לפני מספר שנים עבור 30 מיליון דולר (מייסדת החברה היתה אורנה ברי, מי שהיתה המדענית הראשית), לא הוכיחה עצמה ולא עמדה בציפיות של סימנס. למעשה, ייצור מוצרי החברה הופסק לחלוטין וזהו כשלון של סימנס ברכישה ובניהול.

הפתרון היה לנצל את מהנדסי אורנט לשעבר, כדי להגדיל את יכולת הפיתוח של סיברידג', ולצורך זה נסגר המפעל בכרמיאל, והוקם בימים אלה מרכז פיתוח נוסף של סיברידג' ביקענם, המאכלס את מהנדסי אורנט לשעבר. מרכז הפיתוח הראשי של סיברידג' נמצא בבניין הנהלת החברה בהוד השרון.