רענן כהן - מ"מ שר העבודה; בן-עמי סירב לקבל את תיק החינוך

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ רענן כהן, הודיע היום, כי הוא נענה לבקשת ראש הממשלה, אהוד ברק, לשמש כממלא מקום שר העבודה והרווחה.

תחילה הציע ברק לח"כ עוזי ברעם לשמש כמ"מ שרד העבודה והרווחה, אבל ברעם דחה את ההצעה, בנימוק שהוא אינו מוכן לכהן כממלא מקום שר, אלא רק כשר במינוי קבע.

נודע, כי השר לביטחון פנים, שלמה בן-עמי, דחה את הצעת ברק לשמש כממלא מקום שר החינוך. בן-עמי פותח היום (ד') במסע הסברה בתורכיה, ספרד, איטליה, וקריית הוואתיקן.

בן-עמי פותח את מסעו, בשליחותו של ראש הממשלה, בתורכיה, כדי להסביר לראשי השלטון באנקרה שם את עמדות ישראל במו"מ.

אחר-כך ימשיך בן-עמי לספרד, שם הוא ייפגש עם שר החוץ ג'וזף פיקה. באיטליה ייפגש בן-עמי עם ראש הממשלה אמאטו וכן מתוכננת לו פגישה בוותיקן עם שר החוץ ז'אן לואי טוראן.

כמו כן, ייפגש בן עמי עם נציבים באיחוד האירופי, ביניהם הנציב לענייני המזרח התיכון, כריס פאטן והנציב למדיניות חוץ חווייר סולאנה.

שר המשפטים יוסי ביילין ייצא מחר (ה') לקנדה, כדי להשתתף בכנס של משפטנים יהודים. בדרכו לקנדה הוא יעצור בוושינגטון, שם הוא ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי סנדי ברגר ועם צוות השלום האמריקני.

ראש המטה המדיני-ביטחוני בלשכת ראש הממשלה, דני יתום מבקר בימים אלה בקטאר ובעומאן, בניסיון להביא לריכוך בעמדת הפלשתינים בנושא ירושלים.