אלבר: שוק הליסינג התפעולי יוכפל השנה

מכירות הרכב המיועד לשוק הליסינג התפעולי, לא כולל רכבי השכרה, צפויות להגיע השנה לכ-10% מכלל מכירות הרכב החדש בישראל, שהם כ-16 אלף כלי רכב.

מכירות הרכב המיועד לשוק הליסינג התפעולי, לא כולל רכבי השכרה, צפויות להגיע השנה לכ-10% מכלל מכירות הרכב החדש בישראל, שהם כ-16 אלף כלי רכב. זוהי עלייה של כמעט 100% לעומת השנה שעברה. עם זאת, ההיקף של שוק הליסינג התפעולי הוא פחות מ-20% מהקיבולת הפוטנציאלית שלו. כך מעריך אבשלום הרשקוביץ, מנכ"ל חברת המימון אלבר.

לדברי הרשקוביץ, אחת הסיבות העיקריות לצמיחה המואצת היא הגידול החד בדרישה לרכב צמוד לעובדים בענף ההיי-טק, שמהווה חלק מתנאי ההעסקה הבסיסיים של עובדים חדשים והטבה לשמירה על עובדים קיימים.

בנוסף, אחראי לכך מבנה ההון של חברות היי-טק, שמחייב להשקיע את מירב המשאבים במו"פ, ולצמצם הוצאות מרוכזות וכבדות, שאינן קשורות ישירות ליצירת הכנסות, דוגמת רכישת כלי רכב.

ביחס למכירות רכב יד-שנייה מציי ליסינג, אומר הרשקוביץ', כי ניכר בשוק ביקוש הולך וגובר לכלי רכב יד שנייה, שמקורם בליסינג, ושמשווקים דרך צינורות מאורגנים, דוגמת מגרשי מכירה. לדבריו, קצב המכירות במגרשי הרכב יד-שנייה של אלבר, עומד כיום על כ-200 יחידות בחודש.

הצמיחה בערוצי השיווק המאורגנים של כלי רכב משומשים, מובילה בהדרגה גם לעליית מחירים בשוק המשומשות, בעיקר בדגמים מבוקשים. בנוסף, אומר הרשקוביץ', קיימת היענות רבה לערוצי מימון חדשים ומשלימים, כגון מימון של רכישת כלי רכב מיד שנייה.

ביחס לרפורמה ביבוא כלי רכב, מעריך הרשקוביץ', שרוב חברות הליסינג הגדולות לא ינסו להפוך ליבואניות עצמאיות. זאת, למרות היקפי הרכישות הגדולים שלהן, ולמרות שמספר יבואני רכב חדש פועלים כיום ישירות בתחום הליסינג התפעולי ומתחרים בשחקנים הקיימים.

עם זאת, הוא מעריך שהרפורמה תביא בעתיד להרחבת מעגל סוכנויות ההפצה של הרכב החדש בארץ, וקיימת אפשרות שחברות ליסינג גדולות ישתמשו בתשתית הארצית שלהן גם לשיווק כלי רכב חדשים.

לדבריו, אלבר בוחנת כיום אפשרות להציע גם ליסינג תפעולי למשאיות, אם כי צעד כזה מחייב היערכות מיוחדת והשקעה ראשונית משמעותית.

הרשקוביץ' סירב להתייחס לאפשרות שאלבר תחתום על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי חדש עם גורם מימון בינלאומי, לאחר יציאתה של GE קפיטל מהשותפות במהלך השנה.

* שנת הדגם 2001 באופל. חברת UMI, יבואנית אופל, הכריזה על שורת חידושים בהיצע של שנת הדגם 2001.

דגם האסטרה 1.6 ליטר יוצע החל מהשנה גם ברמת אבזור גבוהה, CDX, שכוללת מערכת ABS, ארבעה חלונות חשמל ועוד. האסטרה חמש דלתות בגרסת האבזור החדשה נכללת בקבוצת רישוי 2, והיא יקרה בכ-3,500 שקל ממחיר הגרסה הרגילה. האסטרה 1.8 ליטר קיבלה מנוע משופר, שהספקו עלה ל-125 כ"ס. גרסה זו מצוידת כסטנדרד במערכת בקרת משיכה.

בנוסף, תחל הסוכנות לייבא לראשונה את דגם ה-GSI הספורטיבי של האסטרה, שמצויד במנוע 2.2 ליטר חדש בהספק 147 כ"ס. המכונית בתצורת 3 דלתות מצוידת באבזור תקני מקיף, שכולל גג חשמלי, רדיו דיסק, חישוקי ספורט ועוד. היא תוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית, במחיר החל מ-115 אלף שקל.

במהלך חודש ספטמבר צפויות להגיע לישראל מכוניות ראשונות מדגם אופל וקטרה. גם הן מצוידות במנוע החדש בנפח 2.2 ליטר, שהספקו 147 כ"ס. המכוניות נכללות השנה, לראשונה, בקבוצת שווי שימוש 3, ומחירן ינוע בין 127-120 אלף שקל (היקר לדגם מאובזר, שכולל רדיו-דיסק וגג חשמלי).

* חידושים בפיז'ו-סיטרואן. משלוח מסחרי ראשון של מכונית הסאלון-פאר החדשה פיז'ו 607 נחת בארץ.

המכוניות הראשונות יעברו תקינה בימים הקרובים ויחלו לעלות על הכביש במהלך החודש. במקביל החלה החברה לשווק את דגמי הקסארה HDI, שמצוידים במנוע עם מערכת הזרקת מסילה בהספק 90 כ"ס. המכונית תוצע עם תיבת הילוכים ידנית ובדגם חמש דלתות וסטיישן. מחירה מתחיל בכ-97 אלף שקל.

לקראת סוף השנה יחל השיווק בארץ של מכונית המנהלים פיז'ו 406, עם מנוע בנזין חדש בנפח 2.2 ליטר, שהספקו 158 כ"ס. עדיין לא ידועים מחירים. בתחילת השבוע הורידה סוכנות לובינסקי את המחירים של דגמים שונים, בשיעור של עד 5,000 שקל. זאת, בעקבות היחלשות המטבע האירופי.

* חידושים בב.מ.וו. חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו, החלה לקבל הזמנות מוקדמות לדגם הב.מ.וו 330 החדש, ששיווקו באירופה מתחיל בשבועות הקרובים. הדגם מחליף את ה-328 הנוכחי, והוא מצויד במנוע חדש בנפח 3 ליטר, שהספקו 231 כ"ס, כ-20% יותר ממנוע ה-2.8 ליטר היוצא. הוא מסוגל לזנק מאפס למאה קמ"ש ב-7 שניות, ולהגיע למהירות מרבית של 240 קמ"ש.

המכוניות הראשונות צפויות להימסר ללקוחות לקראת סוף חודש אוקטובר. מחירן טרם פורסם, אם כי על פי ההערכה הוא צפוי להתייקר בשיעור של בין 10%-5% לעומת ה-328.

* חידושים בטויוטה. לקראת חודש דצמבר תנחת בארץ מכונית הפאר החדשה של טויוטה "לקסוס LS430".

המכונית מחליפה את דגם ה-LS400 הנוכחי, והיא מבוססת על פלטפורמה חדשה. המכונית ניצבת על בסיס גלגלים ארוך יותר. היא מצוידת בין השאר, במערכת מתלי אוויר נשלטת אלקטרונית, במנוע V8 חדש עם תזמון שסתומים משתנה, שהספקו יותר מ-300 כ"ס, ובשורה ארוכה של מערכות בקרה אלקטרוניות חדשות. מחירה הסופי טרם נקבע. הוא צפוי לנוע סביב ה-500 אלף שקל.

* חידושים בקבוצת טלקאר. חברת דייהו הקוריאנית הציגה בקוריאה את דגם 2001 המחודש של המכונית העירונית "מאטיז". המכונית עברה מספר שינויי עיצוב חיצוניים, כולל פנסים, פגושים וגריל חדש. היא תוצע באירופה לראשונה עם מנועים בתקן יורו-3 ועם תיבת הילוכים רציפה. המכונית תוצג בתערוכת פאריס בחודש ספטמבר.

סוכנות דייהטסו תתחיל לייבא עד סוף השנה את הדגם החדש "YRV", שמיועד להתחרות בפלח השוק של הטויוטה יאריס ושל פיאט פונטו. הרכב מעוצב במתכונת של מיניוואן קומפקטי, ומוצע עם מנוע 1.3 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית. מחיר היעד שלו בארץ: כ-75 אלף שקל.