מעכשיו זה גאון מול גאון

אי אפשר לקחת מבני גאון את שיקום הקו-אופ וכור - אבל בשני המקרים הוא לא ידע ללכת בזמן. עכשיו הוא הבוס של עצמו, אבל עם שורה של שותפים שירצו לדעת להיכן הולך כל גרוש

אף אחד לא יוכל לקחת מבני גאון את הקרדיט למהפכות שעשה בקו-אופ ובכור. את הקו-אופ הנכשלת הוביל להיות הרשת הגדולה בישראל, ואת כור פושטת הרגל - לחברה משגשגת (ולא נדבר על המחיר ששולם ולא על המחיר ששולם לו).

דבר אחד הוא לא ידע לעשות, בשני המקרים: לקרוא את הכתובת שעל הקיר וללכת בזמן. הוא לא פרש מכור כאשר קלרידג', יונתן קולבר ודני בירן, סימנו לו ללכת. עד שהתפוטר. הוא לא פרש מהקו-אופ כאשר הקרקע הלכה ונשמטה מתחתיו - כבר לפני שלושה חודשים. הוא המתין עד שנשיא בית המשפט העליון גרם להזזתו בניפנוף יד קצר רוח.

במקום ללכת בזמן, בשני המקרים, גאון נלחם על מעמדו, וגייס את הכוחות הכבדים היקרים והמניפולטיביים לשמר את מעמדו בראש המערכת. על חשבון המערכת.

גאון הולך עכשיו להתמקד במה שהוא הכי טוב בו: להיות בוס. אלא שעכשיו, בחברת גאון אחזקות, זה יהיה הרבה יותר קשה. אי אפשר לגייס שליחים שכירים שיעשו את העבודה השחורה, ואי אפשר לבזבז הרבה כסף על יועצים, מאכערים, חברים.

זו מערכת צפופה והדוקה, עם בעלי בית שאפתניים, קשוחים וקרובים. בחברה, שההון הראשוני שלה היה 20 מיליון דולר, רשומים 9 משקיעים: גאון עצמו, סמי שמעון, משפחת פינסון, מרכוס כץ, גד זאבי, משפחת אריסון, אורי דוד וסטנלי גולד (הבוס של גאון בכור). ברונו לנדסברג מנהל מגעים להצטרף אף הוא. כל אלו רוצים לראות לאן הולך כל גרוש.

החיים הטובים, על חשבון ההוצאות של ההסתדרות, בנק הפועלים, כור והקו-אופ - נגמרו. מעכשיו זה תכל'ס. גאון מול גאון.

גאון אחזקות מוערכת היום ב-70 מיליון דולר. מדברים על הנפקה צפויה בשנה הקרובה, כנראה בישראל, בשווי שוק מוערך של 150-100 מיליון דולר.

חברת האחזקות עוסקת בארבעה תחומים מרכזיים:

שוק ההון: באמצעות מנורה גאון שוקי הון (מקודם כור שוקי הון), קרן הון סיכון של 25 מיליון דולר, חברת ג'יניוס שעוסקת בהשקעות במיזמי אינטרנט וייצוג בנק אוסטריה בישראל.

התחום הקימעונאי: יחד עם משפחת בונדי נרכשה השליטה במשביר המרכזי ומשביר מחסני אופנה, וכמו כן פעילות במיזם לסחר אלקטרוני בשם "אמנת".

התחום החקלאי: מפעל צינורות המזרח התיכון שנקנה מכור, פעילות בחברת הזרע, אירגון משקי הערבה וכניסה למפעלי השבת מים של קיבוץ עמיעד.

פעילות סחר במספר חברות, ובאחרונה - יחד עם אחיו יהורם גאון וברונו לנדסברג - הוקמה "גאון הפקות", שמתכוונת להיות חברת תוכן ותתמודד על הערוץ השלישי.

"אמביציה היא עניין של אופי. יש לך את זה או לא", גאון כותב בספרו "רק המעז מנצח", וממשיך: "היא צריכה להיות כאש בעצמותיך, שתזניק אותך קדימה. זו לא דרך קלה, עם הרבה מהמורות, כאב ונפגעים, אבל, לא במובן הדורסני, אתה ממשיך קדימה. יש לך את הכוח". ועוד כתב " השם גאון זה לא סתם עוד שם משפחה. יש מחויבות מסויימת למי שנושא אותו".