אימו של אחד מחללי "דובדבן": הפקירו את הבנים; היה כישלון גדול

הפלשתינים: לא נסגיר את אבו-נהוד; מחר הוא יישפט בשיפוט מהיר בבית דין צבאי בשכם

עדי יעקובי, אימו של ניב יעקובי, שנהרג במהלך ניסיון הנפל ללכוד את אבו-נהוד, תקפה היום בחריפות את מערכת הבטחון: "הפקירו את הבנים. היה כאן כישלון גדול".

"ההרגשה שלנו היא שהיה כאן כישלון גדול. יצאו לקרב בלי מודיעין ובלי הכוונה, כאילו שהפקירו אותם וכאן הקטע הקשה - ההפקרות", היא אמרה בראיון לגל"צ.

"לא היתה כאן תקלה פתאומית. ניב עמד על הגגות. אפשר לראות בתמונות, כיצד הוא עמד על הגג לא מוגן וירו בו ממש באופן גלוי. זה מה שכואב לנו. לא מי ירה בו בדיוק, אלא כל העניין מסביב. איפה ההגנה וההכנה?

"איך הוא עמד עם עוד שני חברים על הגג, כאשר הוא לא מוגן ולכל שאר היחידה מסביב יש הגנה? איפה פה הפעילות עם המחשבה? הרי לא היתה כאן היתקלות. זו היתה פעולה מתוכננת. רק אתמול היה אצלנו מפקד היחידה ונשארנו עם הרבה שאלות פתוחות. הוא דיבר מאוד לא ברור ותמוה. אנחנו מקווים שבמהלך הזמן יענו לנו על השאלות. זה לא יחזיר את הבן שלנו, אבל לפחות נדע קצת יותר". אחה"צ הובא למנוחות רועי אבן-פילשטיינר, החלל השלישי של דובדבן, שנהרג בניסיון ללכוד את אבו-נהוד. הוא נטמן בחלקה הצבאית של בית העלמין בהוד השרון.

בתוך כך, הרשות הפלשתינית הודיעה היום (ב'), כי משפטו של מחמוד אבו-נהוד, יתקיים מחר בשכם. הפלשתינים החליטו על משפט הבזק, כדי למנוע מישראל לדרוש את הסגרתו.

מפקד המשטרה הפלשתינית, ראזי ג'באלי, הדגיש היום, כי אבו-נהוד לא יוסגר לישראל. גם התובע הכללי של הרשות הפלשתינית הודיע, כי כל בקשה ישראלית להסגיר את אבו-נהוד תידחה על הסף. הוא הזכיר שעד כה לא הוסגר אף מחבל מהרשות הפלשתינית לישראל וכמו בפעמים הקודמות, בית דין צבאי מיוחד ישפוט את אבו-נהוד ובכך תימנע מישראל הזכות לדרוש את הסגרתו. ברשות הפלשתינית ציינו, כי על-פי הסכמי אוסלו, ישראל אינה יכולה לדרוש הסגרת מבצעי פיגועים, לאחר שהם נשפטו בבתי דין פלשתינים.

אבו-נהוד עדיין מאושפז במצב קל בבית חולים בשכם. במהלך שעות היום הוא נחקר ע"י שירותי הבטחון הפלשתינים וכאמור, מחר הוא יובא לשיפוט מהיר.

בתוך כך, מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון הבהיר היום, כי יחידת "דובדבן" תמשיך לבצע פעילויות בהתאם לצורך. הוא הדגיש, כי מדובר ביחידה מעולה ולמרות התקלות שאירעו, היא תמשיך בפעילותה המבצעית.

היום נודע כי במהלך פעולת צה"ל נעצרו 4 חשודים בסיוע לאבו-נהוד.

ועדת החקירה המיוחדת שהקים הרמטכ"ל, סיירה היום באיזור האירוע.