מופז: תקלה מבצעית כל-כך חמורה לא צריכה לקרות ביחידה כמו דובדבן

"גוברת הסבירות שהחיילים נהרגו מאש כוחותינו; נבצע תחקיר מעמיק ונפיק את כל הלקחים"

הרמטכ"ל שאול מופז, אמר היום (ד') כי "ככל שחולף הזמן, גוברת הסבירות שבפעולת 'דובדבן' נפגעו החיילים שנהרגו מאש כוחותינו" הוא ציין, כי גם החייל הפצוע נפגע, ככל הנראה, מאש כוחותינו.

מופז קיים היום מיפגש ממושך עם מפקדי וחיילי "דובדבן". האווירה בפגישה היתה קשה. חיילים קבלו בפני מופז על היחס העויין, לדעתם, כלפיהם בתקשורת, כאשר הם מנועים מלהגיב.

מופז ציין, כי גוברת הסבירות שתקלה מבצעית חמורה גרמה לתקלות בפעולת "דובדבן". הוא הדגיש, כי תקלות מבצעיות כל-כך קשות לא צריכות לקרות ביחידה מעולה כמו "דובדבן".

עם זאת, מופז הבהיר, כי ב"דובדבן" משרתים חיילים ומפקדים מעולים. לדעתו, בשעה קשה זו על כולנו לעמוד מאחוריהם. "יש משימות מורכבות שאף אחד לא מסוגל לעשות אותן טוב יותר מאשר חיילי היחידה".

הוא הבטיח לקיים תחקיר מעמיק על כל האירועים שגרמו לתוצאות הטראגיות של הפעולה.

נודע, כי מפקד יחידת "דובדבן", סגן אלוף מיקי, עמד להעיד היום בפני ועדת החקירה המיוחדת שמונתה לבדוק את האירועים ולהמליץ על הפקת לקחים.

היום פורסם, כי מפקד "דובדבן" ביקש כבר ביום ראשון לשחררו מתפקידו, אבל בקשתו נדחתה על הסף. בצה"ל הדגישו, כי יש כוונה להחזיר במהירות את "דובדבן" לפעילות מבצעית.

סגן אלוף מיקי קיבל בימים האחרונים שיחות עידוד ומכתבי תמיכה רבים מחיילי היחידה ובני משפחותיהם.

מחשיפת פרטים נוספים מהפעולה הכושלת, עולה, כי מפקד הצוות העלה את החיילים שנהרגו לגג הבניין בניגוד לתכנון המוקדם. עוד עולה מהתחקירים, כי פקודת הירי ניתנה, למרות שלא נעשה זיהוי מוקדם של מיקום כוחות המישנה. ההערכות הן שזיהוי מוקדם עשוי היה למנוע את האסון.