גיאו זה לא בדיוק בלוף

החברה מכרה בחצי הראשון בכ-12.7 מיליון דולר והרוויחה כ-3.9 מיליון דולר, בעיקר בגלל הכנסות מימון אלי רייפמן, מנכ"ל החברה: "אנחנו נכנסים לעיסקאות ענק עם גופים בינלאומיים. מחפשים כעת חברות שיסייעו לנו להגדיל את הפריסה הבינלאומית והגדלת נתח השוק

אחרי כשנתיים בהן ספגה ביקורות קטלניות ויחס סקפטי בגלל הפסדיה, מתחילה חברת גיאו אינטראקטיב, הנסחרת בבורסה של לונדון, להראות רווחים. מהתוצאות הכספיות שפירסמה החברה היום (ה') למחצית הראשונה של השנה, עולה כי רווחיה מסתכמים ב-1.3 מיליון דולר, לאחר ניכוי הכנסות והוצאות חד פעמיות.

ההפסד התפעולי של החברה למחצית הראשונה הסתכם בכ-10.3 מיליון דולר והוא כולל הוצאה חד פעמית בסך 10.5 מיליון דולר, בגין הפחתת מוניטין וטכנולוגיה בתהליך, עם רכישת חברת אורקה. כן רשמה החברה הכנסות מימון בסך 14.3 מיליון דולר (כתוצאה מהגיוס האחרון).

רווחי החברה לפני ניכוי ההוצאות וההכנסות החד פעמיות, מסתכמים בארבעה מיליון דולר. הכנסות החברה בחציון הראשון של השנה הסתכמו ב-12.7 מיליון דולר, לעומת הכנסות בהיקף של 7.19 מיליון דולר בחציון הקודם. שווי השוק של החברה עומד היום על כ-2.3 מיליארד דולר.

- אלי רייפמן, מנכ"ל גיאו, למי מגיע הקרדיט על מעבר החברה לרווח?

"יש כאן קבוצה לא מבוטלת של אנשים האחראים לתוצאות הכספיות. אין כאן עבודה של אדם אחד. זו תוצאה של עבודת צוות. חוץ מאנשי המכירות והמנהלים, אנחנו חייבים הרבה לאנשי הפיתוח, שהשלימו את הפיתוח בזמן".

- תמשיכו לרכוש חברות?

"בהחלט".

- איזה חברות אתם מחפשים?

"אנחנו מחפשים חברות שיאפשרו לנו להגדיל במידה משמעותית את מערך כוח האדם הטכני שלנו ואת הפריסה העולמית. עד עכשיו רכשנו חברות שהגדילו את מאגר אנשי הפיתוח עם טכנולוגיות משלימות לטכנולוגיה שלנו.

"השלב הזה נגמר. עכשיו אנחנו מחפשים חברות האחראיות על אספקת המוצר, התקנתו והתמיכה בו, אצל לקוחות טלקום גדולים. אני מדבר על חברות בעלות עשרות מרכזי תמיכה עולמיים. רכישות כאלה יאפשרו לנו להגדיל במידה ניכרת את נתחי השוק שלנו ואת מחזורי העיסקאות. הן יספקו לנו את הקפיצה משלב ההוכחה הטכנולוגית, לשלב הגדלת נתחי השוק, ולאחר מכן לשליטה ולהובלה. זו למעשה המטרה ל-2001".

- בעבר דיברתם על ההנפקה בנאסד"ק. האם זה עדיין על הפרק, ובתוך כמה זמן?

"הנפקה בנאסד"ק בהחלט עומדת על הפרק. על השאלה מתי זה יקרה, אין לי כרגע תשובה. זה תלוי בתנאי השוק ובעיקר בגרינספאן. ננפיק ברגע שנראה יציבות. אני רוצה לצאת בשוק טוב. כרגע שום דבר לא בוער. לא דחוף לי להנפיק. אני לא צריך כסף, יש לי יותר מ-300 מיליון דולר במזומן".

- מה התוכניות שלכם לטווח הקרוב?

"אנחנו נכנסים כעת לעיסקאות ענק עם גופים בינלאומיים גדולים ומוכרים ואני מאמין שאנחנו בדרך להובלה בינלאומית בתחום שלנו".

- תרצו לרכוש חברות מרוויחות כדי להגדיל את היקפי הרווחים וההכנסות?

"לא. ההכנסות שלנו נחשבות טובות יחסית לחברה בצמיחה. למעשה, הן דומות להכנסות של חברה בוגרת".

- יש הטוענים שלמעשה אתם מוכרים מוצר עתידי שהביקוש לו יתפתח, במקרה הטוב רק בעוד כשלוש שנים, וגם זה רק על ידי מכורי הטכנולוגיה.

"נכון שהציבור הרחב של משתמשי הקצה יחל לרכוש את המוצרים רק בעוד כמה שנים, אבל הלקוחות שלנו הם חברות הטלקום וספקי האינטרנט. עם זאת, אנחנו לא מזניחים את ההכנסות שיגיעו ממשתמשי הקצה. בעוד כמה שבועות תשיק סמסונג את הטלפון המכיל את הטכנולוגיה שלנו כמוצר קצה ותמכור אותו לציבור הרחב".

בחציון הראשון של השנה ביצעה גיאו פעילות נרחבת בתחום הרכישות והמיזוגים, כאשר רכשה את מלוא השליטה בחברת אורקה אינטראקטיב ובחברת זאפקס ריסרץ'. כן השקיעה חמישה מיליון דולר בחברת טורנדו האמריקנית.

- איך מתבטאות רכישות זאפקס ואורקה בפעילות שלכם עד כה?

"בזכות רכישת זאפקס שפיתחה את התוכנה לצ'יפים התאפשרו כל העיסקאות החדשות עם סמנסונג ואינטל. כבר עכשיו אנחנו מתרגמים את התמורה הזו לכסף. כ-50% מההכנסות שלנו כיום מגיעות מעולם הצ'יפים.

"רכישת אורקה מסייעת לנו בכל מה שקשור לשרתים שאנחנו מוכרים לחברות הגדולות. (גיאו מוכרת צ'יפים ליצרני הסלולר ושרתים לחברות הטלקום). רכישת אורקה, שהמוצר שלה מהווה חלק אינטגרלי מהשרת, סייעה במידה משמעותית להגדיל את מספר העיסקאות מול חברות הטלקום".

אנליסטים של בית ההשקעות ליהמן ברדרס כותבים: "אנחנו צופים שגיאו אינטראקטיב תעבור את ההכנסות שצפינו לה בסך 11.5 מיליון דולר. המידה בה תעבור החברה את הציפיות תלויה בכמה גורמים, בהם היקפי ההכנסות מהעיסקה השנייה שלה עם סמסונג, שנחתמה במאי השנה וההשפעה שתהיה לרכישות החברות זאפקס ואורקה.

"כן ידוע לנו כי מנהלי החברה צופים לחתום על עיסקאות נוספות עם יצרני ציוד קצה ומפעילי סלולר לפני סוף שנה זו. לחברה היתה מחצית ראשונה חזקה. אנחנו מאמינים שעסקי החברה עלו על המסלול ואנחנו משאירים את המלצת הקנייה".

הרווח הגולמי של החברה למחצית הראשונה הסתכם ב-172 מיליון דולר, לעומת הפסד גולמי בסך 347 מיליון דולר במחצית הקודמת. הרווח למניה מסתכם במחצית הראשונה ב-0.03 דולר לעומת רווח של 0.00 במחצית הקודמת. בקופת החברה מזומנים בסך 381 מיליון דולר. לאחרונה נכנסה גיאו לרשימת ה-FTSE ‏250, הכוללת את 250 החברות הגדולות והמובילות בבורסת לונדון.

"התוצאות מספקות מענה לכל הספקנים שראו בגיאו חברת בועה", אומר רייפמן. "הרווחים שהגענו אליהם במחצית הנוכחית מהווים הוכחה לכך שיש כאן חברה אמיתית המראה תוצאות. בנוסף להכנסות יש לנו הכנסות דחויות בסך 3.3 מיליון דולר וצבר הזמנות של כשבעה מיליון דולר, המאפשרים לנו לעבור לתזרים מזומנים חיובי".

"אנחנו מרוצים מאוד מקצב ההתקדמות של גיאו בששת החודשים האחרונים, במהלכם בחרו מספר לקוחות אסטרטגיים בפתרונות של החברה", מוסיף נפתלי שני, יו"ר מועצת המנהלים של החברה. "הניסיון שלנו והפידבקים שאנחנו מקבלים מהשוק, מלמדים שההחלטה להתמקד בטכנולוגיית שידור ווידאו על גבי רשתות סלולריות היתה החלטה נכונה".

גיאו אינטראקטיב מספקת פתרונות לשידור אודיו ווידאו על גבי רשתות תקשורת ורשתות IP. טכנולוגיית Emblaze של גיאו, המוגנת בפטנט, מאפשרת שידור תוכן וידאו/אודיו חי, או לפי דרישה, על גבי האינטרנט (באמצעות מודם ביתי רגיל), על גבי רשתות סלולריות, למכשירי PDA ניידים, וכן על גבי רשתות רחבות פס כגון XDSL. צפייה או שמיעת התוכן המועבר באמצעות Emblaze לא דורשת כל התקנת תוכנה אצל המשתמש.

בחודשים האחרונים חתמה החברה עם עיסקאות עם arm המייצרת שבבים למכשירים של נוקיה, עם סמסונג ועם אינטל: במסגרת שיתוף הפעולה עם ענק השבבים אינטל עליו דיווחה החברה ביוני האחרון, יותאם השבב שפיתחה גיאו, A2, המיועד להעברה חד-כיוונית של קבצי ווידאו על גבי רשתות סלולריות, לשבב של אינטל, הנקרא strong ARM והמיועד לכל המכשירים הניידים הקיימים בשוק, לרבות מחשבים נישאים, פאלם פיילוט וטלפונים סלולריים.

במסגרת העיסקה עם סמסונג ישולב שבב ה-A2 של גיאו, במכשירים הניידים של סמסונג. עם השקתם של מכשירים אלה, הם צפויים להיות הראשונים המאפשרים העברת ווידאו על סלולר. במסגרת עיסקה נוספת עם חברת סמסונג, שנחתמה בסכום ראשוני של 6 מיליון דולר, ישולבו שבבי החברה מהדור החדש, A3, המאפשרים העברת אותות ווידאו דו-כיווני ועריכת שיחת ועידת בווידאו במכשירים הניידים של חברת סמסונג העולמית.

במרץ השנה רכשה גיאו את חברת אורקה הישראלית תמורת 33 מיליון דולר בעיסקה של החלפת מניות. אורקה מספקת פתרונות ניהול תוכן, אי-ביזנס ובילינג לריץ' מדיה ברשתות סלולר, אינטרנט רחב פס וטלוויזיה אינטראקטיבית.

המוצר של אורקה מאפשר לספק ניהול תוכן לטלוויזיה אינטראקטיבית עם אפשרות לשלב עבודה מול בסיס נתונים, כלי מסחר אלקטרוני ושידור ווידאו על פי דרישה. כשאיש מכירות של אורקה מציע פתרון ללקוח, הוא מציע גם את המוצר של גיאו, המאפשר העברת תכני מדיה על רשתות IP".

במאי רכשה גיאו את חברת זאפקס, שפיתחה שבבים המיועדים לדחיסת ווידאו, תמורת 55 מיליון דולר בעיסקה של החלפת מניות. בטלפונים הסלולריים אין אפשרות להתקין תוכנה הצורכת זיכרון רב, אבל יש להתקין בהם שבב שיאפשר העברת קבצי ווידאו. זאפקס סייעה לגיאו בפיתוח הדור השני של השבב הזה, הצורך רמת זיכרון נמוכה, צריכת בטריה נמוכה ויעילות גבוהה.