המועצה הארצית אישרה את תוכנית מיזם הרכבת הקלה בירושלים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את התוכנית להקמת המערכת להסעת המונים בירושלים. התוכנית כוללת בניית רכבת קלה ומסילות בכל קצות העיר. בחודש הבא יפורסם המכרז הבינלאומי הראשון, להקמת הקו הראשון שיפעל בירושלים. המועצה אישרה את פרוייקט הסעת ההמונים בירושלים להפקדה.

משמעות האישור להפקדה היא אישור עקרוני להקמת מערכת, שתכלול, בין היתר, 8 קווי רכבת באורך 54 ק"מ, חניוני "חנה וסע", נתיבי תחבורה ציבורית חדשים וקווי אוטובוס משופרים.

המכרז שיפורסם בחודש נובמבר, מתייחס להקמה ולתפעול של הקו הראשון של הרכבת הקלה, באורך 15 ק"מ. המיזם יבוצע בשיטת הזיכיון, B.O.T.

מנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים, דינה רצ'בסקי, אמרה, כי המשרד תומך בתוכנית במלואה, ומייחס לה חשיבות לאומית, עקב היותה התוכנית הראשונה בארץ, מקרב הערים המטרופוליניות, שמובאת ומאושרת במועצה הארצית.

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, אמר בסיום הדיון, כי החלטת המועצה היא מתן גושפנקה כמעט סופית לתהליך אישורה של התוכנית המקיפה, "והמתקדמת ביותר", להסעת המונים בישראל.

פרוייקט הסעת ההמונים בירושלים, תוכנן על ידי משרד התחבורה, עיריית ירושלים ומשרד האוצר, משנת 1994. בימים אלה החלו העבודות להעתקת תשתיות ולסלילת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בציר הקו הראשון של הרכבת - מפסגת זאב שבצפון העיר, דרך מרכז העיר ברחוב יפו ועד לפסגת הר הרצל בדרום מערב העיר.

באחד מהשלבים הראשונים ייסלל נתיב תחבורה ציבורית מדרום העיר ועד למרכזה, שבו ינועו אוטובוסים משופרים. במקביל לאישור שהתקבל מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה, ממשיכה הוועדה המחוזית בהליכי אישור התוכנית המפורטת.