טייסון בסלון שלך בשידור חי - בתשלום

לראשונה בארץ: תבל תשדר ב"הום סינמה" קרב איגרוף של מייק טייסון נגד אנדרו גולוטה

לראשונה בארץ תשדר חברת הכבלים תבל דיגיטל שידור ספורט חי תמורת תשלום. השידור - קרב איגרוף בין שני מתאגרפים בקטגוריית משקל כבד - מייק טייסון נגד אנדרו גולוטה, ישודר בליל שישי הקרוב (20 באוקטובר), והוא יעלה 39 שקל. הקרב יועבר בשידור חוזר גם בשבת בערב.

זו הפעם הראשונה שאחת החברות במסגרת התחרות הרב-ערוצית - כבלים או לוויין - משדרת שידור חי בתשלום ולא רק סרטים. זאת, בהתאם להיתר החדש שקיבלו כל חברות הכבלים להפעלת ערוצי תשלום לפי צפייה (PPV). ע"פ ההיתר רשאיות החברות להציע למנויים סרטים בודדים או אירועים בשידור חי, באורך שלא עולה על 4 שעות, באישור מיוחד לגבי תוכנו של השידור ומחירו.

ההגבלה על משך הזמן של השידור החי נועדה למנוע מצב שבו חברות הכבלים יבצעו טירינג בפועל, בכך שיעבירו ערוץ שלם לצפייה לפי תשלום.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, דורית ענבר, מסרה, כי החלטת המועצה לפקח על השידורים שיועברו בתשלום, נועדה למנוע מצב שבו שידורים בעלי חשיבות כללית ישודרו רק לקהל מצומצם, של צופים משלמים.

"אם הם היו מבקשים לשדר את גמר הגביע בכדורגל - לא הייתי מתירה. זה מסוג הדברים שיש להם חשיבות לאומית שמצדיקה שכל אזרחי המדינה ייהנו מהשידור, ולא רק קומץ מועט של אנשים, שיש להם טכנולוגיה מתאימה. מצד שני, מאוד נפוץ בעולם, ששידורים של אירועי ספורט חיים כמו קרבות איגרוף, שאין להם חשיבות רחבה, והקהל שכן מתעניין בכך - מוכן לשלם".

בקטגוריה זו זכור במיוחד שידור אחד הקרבות של טייסון, שבו ניצח בתוך שניות - קליטת השידור עלתה למנויים בארה"ב 47 דולר.

תבל מפעילה את ערוצי 'תשלום לפי צפיה' ("הום סינמה") של סרטים מזה מספר שנים. היתר דומה שביקשו חברות הכבלים מתב וערוצי זהב 'נתקע' במשרד התקשורת בזמנם של השרה לימור לבנת ויו"ר מועצת הכבלים, צבי האוזר, במשך זמן ממושך.

רק לאחר עתירה לבג"ץ של מתב נגד לבנת, ניתן לחברה היתר שהיה מסובך ליישום. לאחרונה פישטה המועצה את הכללים לכל חברות הכבלים.

קרב האיגרוף ישודר, כאמור, בלילה שבין שישי לשבת (20-21.10), החל מהשעה 2:00 לפנות בוקר, ויועבר היישר מאובורן הילס, מישיגן, וילווה בהנחייה מאולפן בארץ.

השידור יחל כאמור בשעה 2:00 לפנות בוקר, וייפתח בשידור של שלושה קרבות מקדימים, שניים מהם קרבות על כתר אליפות העולם, אשר שיאם בשידור חי של הקרב ההיסטורי בין טייסון לבין גולוטה, שיחל בשעה 5:00 לפנות בוקר.

טייסון (48 נצחונות מול 3 הפסדים בקריירה, מתוכם 42 נוק-אאוטים), חוזר לארה"ב לאחר שני נצחונות באנגליה. טייסון הוא המתאגרף הצעיר ביותר בהיסטוריית האגרוף שזכה בתואר אלוף העולם במשקל כבד, מטעם מועצת האגרוף העולמית, כאשר ניצח בנוק-אאוט, בשנת 1986, בהיותו בן 20 את טרוור ברביק. שנה לאחר מכן זכה בחגורה של התאחדות האגרוף העולמית (WBA) ובחגורה של פדרציית האגרוף הבינלאומית (IBF). בשנת 1996 חזר טייסון וכבש את האליפות במשקל כבד בנוק-אאוט בסיבוב השלישי כנגד פרנקו ברונו.

ב-24 ביוני השנה ניצח טייסון בנוק-אאוט את האלוף במשקל כבד לשעבר של IBA ו-USBA, לו סאווארז, 38 שניות בלבד לאחר תחילת הסיבוב הראשון. נוק-אאוט זה היה השני במהירותו של טייסון, המהיר ביותר היה תוך 30 שניות נגד מארוויס פרזיר, בשנת 1986.

גולוטה (36 נצחונות מול 4 הפסדים, מתוכם 29 בנוק-אאוט), מוורשה, פולין, כבש את ההובלה, בהופעתו האחרונה ב-16 ביוני 2000, בנצחונו כנגד אלוף העולם הקודם אורלין נוריס.

סמנכ"ל התוכניות של תבל, גיא זוהר, אמר, כי תבל מתכוונת להעביר בעתיד שידורים חיים נוספים של ספורט ובידור.