EZchip של לנאופטיקס גייסה 22 מיליון דולר לפי 122 מיליון דולר

כבר שבועות ארוכים שמדברים בלנאופטיקס על הנפקה בחברה הבת הצעירה והמבטיחה, שעומדת מאחורי הזינוקים המטורפים במניות לנאופטיקס

דוול-סטריט אומנם מגמגמת, אך תחום שבבי התקשורת דווקא ממשיך לפרוח. אתמול התבשרנו על עסקת מיזוג ענקית בין שתי שחקניות בתחום זה, מארוול וגלילאו, והיום דיווחה החברה הבת של לנאופטיקס (78%), EZchip, שחקנית שבבים נוספת, אם כי צעירה יותר, על גיוס של כ-22 מיליון דולר.

הגיוס נעשה במסגרת הנפקה פרטית, לפי שווי של 122 מיליון דולר, אחרי הכסף. בהנפקה השתתפו המשקיעים מהסבב הראשון, שנערך לפני כחצי שנה, ביניהם, קרן הון סיכון סטאר, איפקס, תמר, וכן קרנות הון סיכון אמריקניות.

למעשה, הגיוס אינו חדש לפחות לא לקוראי 'גלובס'. כבר שבועות ארוכים שמדברים בלנאופטיקס על הנפקה בחברה הבת הצעירה והמבטיחה, שעומדת מאחורי הזינוקים המטורפים במניות לנאופטיקס.

זה התחיל לפני כחודשיים, כאשר החברה זכתה להמלצה של גורו הטכנולוגיה, ג'ורג' גילדר, שעליה הגיב אלי פרוכטר, מנכ"ל EZchip: "ההמלצה היא למעשה הפעם הראשונה שבה הוא ממליץ על חברה בשלב כה מוקדם ובשווי כה נמוך. זה דומה לתינוק עם חיתול, שמקבל כובע של דיפלומה ועוד בהצטיינות. בכל מקרה, הטכנולוגיה שלנו ייחודית מאוד".

עד כמה ייחודית, אפשר להיווכח מדברי גילדר, שמעריך כי EZchip תקטין את הרוייטרים לצ'יפים ותשים אותם בכל מקום בעולם. הוא גם מאמין, שמה שקרה בתחום ה-PC יקרה בשוק ציוד התקשורת, כלומר, המעבר מ-frame Main לפנטיום, יקרה גם בתעשיית שבבי התקשורת, והנטוורק פרוססור יהפוך לפנטיום של שוק ה-PC.

המוצרים העתידיים של החברה מאפשרים קצבים הגבוהים פי 10 מהקיימים, ולפחות לעת עתה, אין תחרות ישירה לחברה. יתר המתחרים נמצאים עדיין בפיתוח הדור הקודם והמעבר מהקצבים שלהם לקצב של החברה לא יהיה מעבר קל, הדורש שינוי תפיסה וארכיטקטורה. נשמע מבטיח, ואפילו יש כבר הסכמים אסטרטגיים.

החברה דיווחה על הסכם עם אחת (השם עדיין לא פורסם) מבין שלוש חברות התקשורת הגדולות - נורטל, לוסנט וסיסקו. פרוכטר מאמין, כי בקרוב ייחתמו הסכמים נוספים.

עם זאת, הוא הוסיף, כי "הסכמים מסוג זה, בשלב שבו עדיין אין מוצר, אינם מדברים על הזמנות וכמויות. צריך לזכור שהם ראו רק ניירות ושקפים, אבל מדובר בכל זאת במחוייבות ללכת על המוצר. אנחנו חשפנו בפניהם את הצ'יפ ואת תכונותיו והם התחייבו לבנות מוצר שבו יוטמע הצ'יפ הזה".

כך או אחרת, שלב הפיתוח מתקדם כמתוכנן. לדברי פרוכטר, הסתיים שלב הארכיטקטורה בחודש מארס השנה, ולפני כחודשיים הסתיים שלב הקידוד. "כרגע אנחנו נמצאים בשלב הבדיקות, שצפוי להסתיים ברבעון הראשון של השנה. אנחנו מעריכים, שברבעון השני נציג את האב-טיפוס של המוצר וברבעון השלישי נשלח כבר מוצר בכמויות מסחריות".