ישראלי נהרג בהר עיבל; חילוץ קבוצת המטיילים שהותקפה הושלם בשעות הערב

ההרוג - הרב בנימין הרלינג מקדומים, אב לשמונה; שלושה ישראלים נוספים נפצעו; מבצע החילוץ היה מורכב וממושך, ובמהלכו הופעלו מסוקי קרב

הרב בנימין הרלינג (64) מקדומים, נהרג הערב מירי פלשתינים על הר עיבל. שלושה אזרחים ישראלים אחרים נפצעו מאש כבדה שנפתחה לעבר אוטובוס מטיילים ישראלי בו נסעו על הר עיבל שליד שכם.

כוחות הביטחון השלימו את חילוץ קבוצת המטיילים שהתפזרה תחת אש על מורדות הר עיבל, רק סמוך לשעה 20:45, אז גם נמסר על מותו של אחד הישראלים, שלאחר מכן זוהה כרב הרלינג, אב לשמונה ילדים.

מבצע החילוץ היה קשה ומורכב משום שהשטח כוסה באש פלשתינית כבדה, ומסוקי החילוץ לא יכלו לפנות את הפצועים שהובאו אליהם.

צה"ל הפעיל במהלך פעולת החילוץ גם מסוקי קרב. עד כה דווח על שוטר פלשתיני הרוג אחד. צה"ל הורה לתושבי מחנה הפליטים עסכר להסתגר בבתיהם משום שהיה בכוונתו לתקוף מהאויר את מקורות הירי. בתגובה עזבו עשרות משפחות את המחנה בבהלה.

אש נורתה סמוך לשעה 15:00 לעבר כוחות צה"ל באיזור המנהרות בירושלים. כביש המנהרות נסגר לתנועה, אך איש לא נפגע מהירי. בשעת מסירת הידעיה מתנהלים חילופי אש בכפר אלחאדר שליד בית לחם. בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הבטחון באיזור קבר רחל וחברון.

אמש הופעל מטען חומר נפץ נגד אוטובוס ישראלי בגוש קטיף. האוטובוס היה ממוגן וכך נמנע אסון והתקרית נסתיימה ללא נפגעים. רוב הנוסעים לקו בהלם ופונו לטיפול ראשוני. בצה"ל מעריכים שהמטען שהופעל היה במשקל 5 ק"ג.

מספר ארגונים פלשתיניים סיכמו על הסלמת האינתיפאדה וניסיונות הפיגוע לקראת כינוס הפסגה הערבית מחר (ו') במצרים. בעקבות ההתרעות הספציפיות במערכת הביטחון, על כוונת החמאס והג'יהאד האיסלאמי לבצע פיגוע ראווה בערים הגדולות בישראל בימים הקרובים, החליט צה"ל שלא להסיר את הסגר מהשטחים. גם כניסת פועלים פלסטינים לא תותר בימים הקרובים.