חיים שני מונה לנשיא ומנכ"ל נייס

שני שימש כסגן נשיא באפלייד מטיריילס

סוף-סוף מנכ"ל חדש לנייס. אחרי הניסיון הלא מוצלח עם משה רונן, הודיעה היום נייס, כי חיים שני, סגן נשיא ב-Applied Materials, מונה לנשיא ומנכ"ל החברה, החל מינואר 2001. מטבע הדברים, פורסם כי שני ידווח ליו"ר החברה, בני לוין.

שני הוא המנהל הישראלי הבכיר בראש קבוצת Process) PDC Diagnostic and Control), שהוקמה בעקבות רכישת אופל ואורבוט מכשור ע"י Applied Materials. בהנהגתו של שני, מיקדה PDC מחדש את פעילותה העיסקית, והחלה בתהליך התרחבות בארה"ב ובאסיה. לפני הצטרפותו ל-Applied Materials, מילא שני תפקידי ניהול בחברת אורבוטק, כאשר בין השנים 95'-98' שימש כסגן נשיא לשיווק ופיתוח עסקי, ולפני כן כנשיא חברת אורבוטק באסיה.

כזכור, בסוף 99' מונה משה רונן, אחיה של גליה מאור, למנכ"ל החברה. זאת, לאחר 7 שנים שבהן כיהן כמנכ"ל ערוצי זהב. כדי לשמור על הסינרגיה בקווי העסקים של החברה, הכריזה נייס על פונקציה חדשה, מנהל טכנולוגיה (CTO), שאותה מאייש מיקי גולן, ממייסדי נייס.

לאחר כחודש בלבד על כס המנכ"ל, ביקש רונן לעזוב את תפקידו, משיקולים אישיים, ולוין החליט להחליף אותו. ההערכה שרווחה בזמנו היתה, שעם המבנה החדש של החברה, שכולל מנהלים עצמאיים לקווי המוצרים ושני מנהלי רוחב, משימות המנכ"ל של נייס יהיו קרובות לאלה של נשיא: חזון ואסטרטגיה, ולזאת כנראה לא יכול היה רונן להסכים.

היום נשמע לוין מרוצה למדי מהרכש החדש. "חיים שני עבד בכמה מהחברות המובילות בתעשייה ויש לו הכישורים המתאימים להוביל קדימה את פעילותה הבינלאומית של נייס. הוא מצטרף אלינו עם ניסיון בניהול ופיתוח תעשיית היי-טק בינלאומית, בשילוב מיזוגים ורכישות, התרחבות לשווקים חדשים וחיזוק הקשר בין שיווק, מחקר ופיתוח, תוך התמקדות בצרכי הלקוח. אני מקדם בברכה את הצטרפותו לחברה".

תפקידו של שני יהיה מעתה לרכז תחת מטריה אחת את כל פעילותיה של נייס, ספקית פתרונות הקלטה דיגיטלית, הפועלת בתחום מוצרי ה-CTI (מערכות הקלטה רב-ערוציות), בפיתוח פלטפורמת ה-CEM ובפיתוח מערכות הקלטה דיגיטליות, נייסלוג ונייסיוניברס, בתחום הקלטות הווידאו (נייסוויז'ן) ותחום מערכות מודיעין התקשורת, שחלקו היחסי בחברה יורד מדי רבעון.

בפני שני תעמוד משימה לנהל את מערכת ההסברה מול משקיעים ואנליסטים ולשפר את מצבה של נייס בשוק המניות. מניית נייס סבלה מחולשה וירדה בכ-45% משיאה ל-55 דולר למניה. נייס נסחרת כעת לפי שווי של כ-660 מיליון דולר.