בניגוד לכל התחזיות הקודרות של הפרשנים, המיזוג בין רשת המלונות הילטון לבין
רשת .Promus Hotel Corp, עלה יפה והאותות ניכרים בשערי מניות הילטון שעלו מאז
בכ-70%.
הרשת הוותיקה שילמה 3 מיליארד דולר עבור כ-400 סניפים של פרימוס הנושאים מותגים,
כמו Hampton Inns ,Embassy Suites Doubletree ורשת המוטלים Red lion.
העסקה הותירה בקופתה של הילטון חוב בשווי של מיליארד דולר ופגמה ברווחיה בשנה
שעברה.
הפרשנים שהזדרזו למתוח ביקורת על היו"ר, סטיבן בולנבך, (גם בעקבות כישלון המיזוג
עם .ITT Corp החולשת על רשת שרתון) נאלצו מאוחר יותר, לאכול את הכובע. רשת
פרומוס השתלבה די בהצלחה ברשת הילטון, לה 1,700 מלונות ברחבי העולם, והציבה
את האחרונים בעמדה טובה מול מתחריהם הגדולים בארה"ב, רשת מאריוט ורשת סטארווד.
המגוון של מלונות עממיים יותר מהילטון מאפשר לרשת היוקרתית להציע ללקוחותיהם
אלטרנטיבות וכמובן לשכנם שם, כשמלונות הילטון מלאים עד אפס מקום. בהילטון גם
יאפשרו לאורחים במלונות השונים לצבור נקודות זיכוי בתוכנית Honors הפופולרית.
השיטה הזאת של שיווק משותף שמקיף את כל סוגי המלונות של הילטון קרויה Cross
Selling, ולדעת פרשנים מזרימה להילטון הכנסה נוספת הנאמדת ב250 אלף דולר ליום.
מיזוג התפעול והשיווק של שתי הרשתות צפוי להתבטא במאזן של הילטון בחסכון והכנסה
נוספת בשווי של 65 מיליון דולר השנה, שתגדל ל-95 מיליון דולר בשנה הבאה.
המגוון גם יאפשר להילטון לקסום לזכיינים למיניהם, גם לכאלה שאינם יכולים לממן
בניית מלון יוקרה, אך ישמחו לבנות או להסב מלון קטן לאחד מהמותגים העממיים
של הילטון/פרומוס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.