חברה-בת של סי.בי.אס רכשה את זכויות ההפצה של "הכספת" מידי קשת ומנטה הפקות

הסכם תקדימי בשוק הטלוויזיה הישראלי * התמורה - באחוזים מהכנסות מכירת התוכנית בעולם

חברת הטלוויזיה קינג וורלד, חברה-בת של רשת סי.בי.אס האמריקנית, רכשה את זכויות ההפצה בעולם של פורמט משחק הטלוויזיה "הכספת" מידי שידורי קשת, זכיינית ערוץ 2, וחברת מנטה הפקות של ארז טל.

ההסכם קובע, כי קשת ומנטה יקבלו אחוזים ממכירת התוכנית למדינות שונות בעולם לפי מפתח משתנה, שמותנה בגודל השוק באותה מדינה.

במסגרת ההסכם, ניתנה לרשת סי.בי.אס האופציה הראשונה בתוך גבולות ארה"ב.

מדובר בהסכם תקדימי עבור תעשיית הטלוויזיה בארץ, שבו נחתם חוזה להפצת פורמט, שהומצא בארץ, להפצה עולמית. המו"מ בין ראשי קשת החל לפני כשנה וחצי, כאשר התוכנית הוצגה בלוס-אנג'לס בפני ראשי סי.בי.אס, ונסגר לאחרונה ביריד הטלוויזיה מיפ שנערך בקאן, צרפת. יצויין כי "הכספת" נבחרה כמשחק הטלוויזיה המוצלח ביותר מבין מאות פורמטים, שהוצגו בפני קינג וורלד.

יצויין כי פורמט של תוכנית כ"גלגל המזל", גם היא של קינג וורלד, נמכר בעולם במחיר של אלפי דולרים עבור תוכנית אחת בשוק קטן (כמו ישראל) ועד עשרות אלפי דולרים לתוכנית אחת באחד מששת השוקי הטלוויזיה הגדולים (ארה"ב, יפאן, גרמניה, בריטניה, ספרד ואיטליה). פורמטים חדשניים יותר כמו "מיליונר" (שאינה של קינג וורלד) נמכרים בסכומים גדולים בהרבה.

פורמט "הכספת" פותח, בהזמנת קשת, על-ידי מנטה הפקות, של ארז טל ורותי ניסן, ועורך התוכנית אורי גרוס. בפיתוח התוכנית הושקע למעלה ממיליון שקל. התוכנית עלתה לאוויר ב-5 ביולי, עד היום שודרו 26 תוכניות, ברייטינג ממוצע של 21.2% (משקי-בית יהודיים). התוכנית תשודר עד אמצע ינואר 2001.