החגים הזניקו את סקאל און-ליין

עלה מהמקום ה-4 למקום ה-1 בסחר אלקטרוני; P1000 שומר על המקום ה-2 ;הבינלאומי הראשון הידרדר למקום ה-4 באתרי הבנקים כ-35%; מהכניסות לאינטרנט בישראל הן לאתרי הסחר האלקטרוני

אתר הסחר האלקטרוני "סקאל און-ליין", הפועל מזה כשנה, דורג בחודש החולף במקום ה-1 בדירוג אתרי הסחר האלקטרוני של Market Watch Netex. האתר עלה מהמקום ה-4 בספטמבר, כשהוא חולף על פני אתר p1000, ששמר על מקומו במקום ה-2 עם חשיפה של 8.03% ועל פני אתר המכירות הפומביות olsale. האחרון ירד לאחר תקופה ארוכה במקום ה-1 אל המקום ה-3 עם חשיפה של 7.13%.

מיקומו של סקאל און-ליין במקום ה-1 מייצג כ-7500 מתוך 91,219 כניסות לאתרי הסחר האלקטרוני שנרשמו באמצעות תוכנת "נטקס" במהלך החודש החולף (חשיפה של 8.27%).

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, השקיעה סקאל בתקופה זו כ-82 אלף דולר בפרסום האתר (מחיר מחירון) - סכום קטן בהרבה מזה שהשקיעו בעליו של אתר p1000, שגיבו את הקניון המקוון שלהם ב-148 חשיפות פרסומיות בהוצאה כספית משוערת של 577 אלף דולר. גם בעליו של אתר olsale השקיעו בחודש החולף סכומים ניכרים בפרסום, ועל פי נתוני יפעת בקרת פרסום מדובר ב-11 חשיפות פרסומיות בעלות משוערת של 140 אלף דולר.

את הזינוק המשמעותי בדירוג של סקאל און-ליין ניתן לייחס, בראש ובראשונה, לגידול הניכר ביציאות לחו"ל בתקופת החגים. נוסעים רבים רצו לבדוק את ההיצע בחנויות הדיוטי-פרי עוד לפני הגעתם לנמל התעופה. אפשר לייחס חלק ממנו גם ליחסי הציבור שהאתר זכה להם בעיתונות.

מסקאל נמסר, כי מחזור המכירות של האתר בחודש וחצי האחרון עלה על מיליון דולר. ל"גלובס" נודע, כי לשם קידום המכירות באתר, מעודדת החברה את אנשי המכירות בחנויות סקאל ישיר להציע לקונים מוצרים שאינם נמצאים בחנויות - שניתן לרכוש אותם רק באתר החברה באינטרנט, באמצעות מסופי המחשב בחנויות - ובאופן זה מנופחת פעילותו.

"המיכרז של המדינה" עלה בדירוג למקום ה-4 מהמקום ה-5 בספטמבר עם חשיפה של 6.56%. אתר sale‏4, לעומת זאת, ירד ממקום-3 בספטמבר למקום ה-5 החודש, עם חשיפה של 6.23%. זאת למרות, שנהנה מחשיפה פרסומית בשווי של 28 אלף דולר.

אתר המכירות "נטאקשן" עלה החודש מהמקום ה-7 בדירוג למקום ה-6 למרות העדר פרסום, כשהוא דוחק למקום ה-7 את קניון 522, למרות שזה השקיע בחודש החולף כ-30 אלף דולר בפרסום.

בדירוג שאר האתרים לא היו שינויים משמעותיים להוציא את כניסתו של אתר המכירות של סטימצקי ibooks למקום ה-8 בדירוג אתר הסחר האלקטרוני ולמקום ה-2 בדירוג אתרי מכירת הספרים אחרי אתר מיתוס, המדורג תקופה ארוכה במקום ה-1. סך הכל נכנסו כ-92 אלף גולשים במהלך החודש האחרון לאתרי הסחר האלקטרוני בישראל והם מייצגים 35.3% מכלל הגולשים שנכנסים לאינטרנט באמצעות "נטקס".

שינויים משמעותיים נוספים נרשמו בקטגוריית אתרי הבנקים, שם דורג האתר של בנק הפועלים במקום ה-1 החודש עם שיעור חשיפה גדול יחסית של 39%, לעומת המקום ה-2 שהיה בו בחודש שעבר. בנק לאומי עלה מהמקום ה-3 למקום ה-2 עם שיעור חשיפה של 16.8%, ובנק המזרחי עלה מהמקום ה-4 בחודש שעבר למקום ה-3 עם שיעור חשיפה של 7.5%. את הנפילה הגדולה ביותר, ספג האתר של הבנק הבינלאומי הראשון, שהתדרדר החודש למקום ה-4 לאחר שדורג בספטמבר במקום ה-1. אחריו מזדנבים, בסדר יורד, האתרים של בנק אוצר החייל, בנק דיסקונט, בנק יהב, בנק טפחות ובנק אגוד, שסוגר את הרשימה עם שיעור חשיפה זעום במיוחד של 0.91%, המייצג 348 גולשים שנכנסו לאתר בחודש החולף באמצעות נטקס.

מדד Netex - Market Watch מבוסס על נתוני הרגלי הגלישה של כ-260 אלף גולשים, המשתמשים במערכת Netex. המערכת מאפשרת גלישה ישירה בעברית (ובאנגלית) לאתרים בישראל ובעולם ללא צורך בידיעת והקלדת כתובת האתר, באמצעות תוכנה, הניתנת להורדה חינם מאתר www.netex.co.il ובאמצעות חלונות החיפוש של Netex המופיעים במספר פורטלים ישראליים.