סנאפשילד, בראשה עומד יצחק קאול, תספק לבזק שירותי הצפנת שיחות בקווים נייחים

בזק תציע תחילה את השירות במסגרת ניסוי לכ-100 לקוחות

בזק תחל להציע שירות הצפנת שיחות בקווי טלפון נייחים בזק לכ-100 לקוחות במסגרת ניסוי, תוך שימוש בטכנולוגיה של חברת סנאפשילד הישראלית.

סנאפשילד, שיו"ר הדירקטוריון שלה הוא יצחק קאול, מי שעמד בראש בזק ושימש כמנכ"ל כלל, פיתחה טכנולוגיה המאפשרת הצפנה של המידע המועבר בשיחה, ושל פרטי השיחה (אורכה ומספרי הטלפון המעורבים), במקטע שבין מרכזיית בזק למנוי.

מנהל אגף השיווק בבזק, יגאל אלפסי, מסר, כי במסגרת הניסוי, שיימשך כשלושה עד חמישה חודשים, ייגבו דמי מנוי חודשיים בסך 13 דולר, ועלות נוספת לכל שיחה בסך 9 אגורות. המנוי מקבל גם מספר נוסף, שעימו יכולים מתקשרים חיצוניים לקיים שיחה מוצפנת, כאשר עלות השיחה תחול על מקבל השיחה.

במסגרת הניסוי לא ניתן יהיה לעבור למצב מוצפן באמצע השיחה, על אף שהטכנולוגיה מאפשרת זאת, ואפשרות זו תיבחן לאחר סיום הניסוי הנוכחי. כעת מוצעת למנוי האפשרות לקיים את כל שיחותיו כמוצפנות, או להשאיר את הקו "חופשי" ולערוך שיחה מוצפנת כשהוא יוזם אותה.

השירות מתאפשר באמצעות התקנת מכשיר קצה, הנצמד למכשיר הטלפון של הלקוח, ומיקום יחידת הצפנה, המצויה במרכזיית בזק. כאשר מתקיימת שיחה בה מעורב גם מנוי בזק, שאינו מנוי לשירות ההצפנה, ניתן להאזין לה אך לא לקבל את פרטיה.

סנאפשילד (לשעבר מיקרו-לינק) גייסה בחודש יולי האחרון 2.35 מיליון דולר מקבוצת משקיעים שכללה את כלל, ECI, קורקס, ישאל ודוברת וורטהיים השקעות. במהלך החודש צפויים אותם משקיעים לממש את האופציה שניתנה להם ולהשקיע בחברה 2 מיליון דולר נוספים, כאשר שווי החברה נותר כשהיה - 12.5 מיליון דולר.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה, המעסיקה כ-45 עובדים בישראל, תשולב בקרוב גם ברשתות סלולריות, בתחילה אצל ספקיות GSM, באמצעות תוסף שיחובר לטלפון הנייד שישולב בעתיד בגוף המכשיר. כמו כן, ניתן להתקין את מכשירי הקצה המצפינים גם בטלפונים הפועלים בקווי ADSL ו-ISDN. החברה כבר מספקת ציוד בשווי 6 מיליון דולר לחברת סנאפקום האיטלקית.