הפסד לטי-אונליין בתשעת חודשי השנה האחרונים

חטיבת האינטרנט של דויטשה טלקום מסרה כי הפסדיה לפני מס, ריבית, פחת ובלאי הסתכמו ב-53.5 מיליון אירו בהשוואה לרווח של 14.2 מיליון דולר אירו בתקופה המקבילה אשתקד

טי-אונליין אינטרנשיונל, ספקית שירותי האינטרנט הגדולה באירופה, דיווחה היום (ד') על הפסד בתשעת החודשים האחרונים, המיוחס להשקת התעריף האחיד בגרמניה, בניסיון לתפוס בלקוחות של יריבותיה.

טי-אונליין, חטיבת האינטרנט של דויטשה טלקום, מסרה כי הפסדיה לפני מס, ריבית, פחת ובלאי הסתכמו ב-53.5 מיליון אירו (46 מיליון דולר) בהשוואה לרווח של 14.2 מיליון דולר אירו בתקופה המקבילה אשתקד. הנתון אינו כולל רווחים ממכירת מניות של קומדירקט בנק.

החברה, העושה היום על רקע עריקות בכירים מאמצים להרחיב את פעילותה גם מחוץ לתחומי גרמניה, החתימה ב-12 החודשים האחרונים מספר גבוה פי שלושה של לקוחות בגרמניה מכפי שהחתימה בשוקי חו"ל. לדבריה, התחזקה התחרות, במיוחד בצרפת, בה היא נאלצת להתמודד מול יריבות דוגמת אמריקה אונליין ו-וואנאדו.

"האמת היא שהם באמת סובלים מ-AOL ו-וואנאדו", אומר אנליסט מ-UBS, "כתוצאה מכך, הם לא רשמו כמעט שום התקדמות מחוץ לתחומי גרמניה". החברה השיקה את התעריף האחיד ב-1 ביוני. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה מספר לקוחותיה ב-83% ל-7.04 מיליון , מהם 5.98 מיליון בגרמניה.

מניית טי-אונליין נפלה ב-4.6% ל-22.50 אירו במסחר בנוייר מרקט. המניות נמכרו לראשונה לציבור באפריל, ב-27 אירו למניה.

ספקיות שירותי האינטרנט האירופיות רושמות הפסדים על רקע מאמציהן להגדיל את נתח השוק שלהן מוקדם ככל האפשר בשל התחרותיות המתגברת. פריסרב, ספקית השירותים הגדולה בבריטניה, דיווחה בספטמבר האחרון על הפסד רחב יותר ברבעון הפיסקאלי הראשון. גם וואנאדו, ספקית שירותי האינטרנט הגדולה בצרפת, מסרה בחודש שעבר כי הפסדיה במחצית הראשונה התרחבו.

טי אונליין מרחיבה את מאמצי ההתרחבות שלה באירופה. לפני חודשיים היא רכשה את פעילות האינטרנט של ג'זטל, יא.קום אינטרנט פקטורי, והשתלטה תוך כך על 2 מיליון מנויים בספרד. היום מראה טי אונליין סימני צמיחה בצרפת, שם היא מפעילה את אתר קלאב אינטרנט.