ב.ס.ר מארגנת קבוצת משקיעים לרכישת 3 מגרשים להיי-טק תמורת 90 מיליון ד'

ב.ס.ר הנדסה ופיתוח מארגנת שלוש קבוצות משקיעים, שירכשו שלושה מגרשים לבניית בנייני משרדים והיי-טק בת"א, ר"ג ובני ברק. ההשקעה ברכישת שלושת המגרשים תגיע לכ-90 מיליון דולר. עיסקאות אלו יהיו הגדולות ביותר מסוגן בשנים האחרונות.

קבוצה בראשות ב.ס.ר וסולל בונה עומדת לרכוש ממשפחת ירושלמי שני מגרשים בר"ג ובבני ברק, בכ-35 מיליון דולר במזומן. שני המגרשים נמצאים משני צדי צומת הרחובות בן גוריון ואבא הלל - מגרש להחלקה על הקרח בתחום שיפוט ר"ג, ומגרש ביתילי בתחום שיפוט בני ברק.

הקבוצה תבנה על המגרשים שני מגדלים בשטח כולל של 50 אלף מ"ר - מגדל בן 29 קומות על מגרש ביתילי, שהוא הגדול מבין השניים, ומגדל בן 26 קומות על מגרש ההחלקה על הקרח.

ב.ס.ר מארגנת קבוצה שתקנה מראש את כל המשרדים והחנויות, וכך תחסוך כ-20% ממחיר השוק. כבר עתה ברור, כי לב.ס.ר יהיו 10% בקבוצה, לסולל בונה 6%, לגבור ספורט 5% ולאדריכל הפרוייקט עמי מור 3%. גם חברת הנדל"ן שובל, בבעלות יעקב לוי (פנמה) ויוסף מנג'ד, אמורה לרכוש שטחים בבניין.

במקביל, מתנהל מו"מ למכירת קומות נוספות בפרוייקט לעורכי דין, רואי חשבון ומהנדסים, שירכשו את המשרדים לשימוש עצמי או להשקעה. מחיר הקנייה הממוצע יהיה נמוך יחסית, 1,680 דולר למ"ר, תודות לחיסכון בהוצאות מימון ושיווק.

כמו כן, יבנו היזמים קומה מסחרית בת 5,000 מ"ר, שתימכר לאחד מחברי הקבוצה בכ-2,400 דולר למ"ר, ייבנה גם חניון בן כאלף מקומות, שיימכרו לחברי הקבוצה. סך המכירות יגיעו לכ-110 מיליון דולר. הייעוץ המשפטי יינתן על ידי משרד עו"ד שלמה פלד.

במקביל, חידשה ב.ס.ר את המגעים לרכישת שני מגרשי פיאט, בשטח כולל של 16 דונם, ברמת החי"ל בת"א. ב.ס.ר, עם קבוצה מאחוריה, מציעה בעד המגרשים כ-34 מיליון דולר, לפי 2.1 מיליון דולר לדונם. המגרשים מיועדים לבניית משרדים והיי-טק בשטח של כ-35 אלף מ"ר, ויתכן שהעירייה תאשר זכויות בנייה מוגדלות.

הצדדים אינם מסכמים לפי שעה את העיסקה, משום שהנהלת פיאט ישראל עדיין לא החליטה סופית אם למכור כעת את המגרשים, או להמתין עד לאישור זכויות הבנייה המוגדלות ולמכור במחיר גבוה יותר.

ב.ס.ר ואורי דורי מנהלים מו"מ לרכישה ממשפחת אורבך ומחברת דקו של בנק פיתוח התעשייה מגרש בן כ-11 דונם ברחוב הנחושת 4, רמת החי"ל, שעליו ניתן לבנות כ-23 אלף מ"ר משרדים והיי-טק. המגרש רשום על שם חברת בת אור תעשיות אלקטרומכניות, בבעלות אורבך ודקו.

במקרה זה מדובר על עיסקת אחוזים לפי 38% עד 40%, שוות-ערך לכ-22 מיליון דולר, לפי 2 מיליון דולר לדונם. במקביל, מנהלים אורבך ודקו גם מו"מ למכירת המגרש לחברת רד בינת, היושבת כיום ברמת החי"ל, וזקוקה לשטחים נוספים להרחבת פעילותה.

ב.ס.ר הנדסה ופיתוח נמצאת בשליטת קלמן סופרין ונחשון קויתי. גבור ספורט רכשה באחרונה 15% ממניותיה. החברה החליטה להעמיק את פעילותה בתחום המשרדים וההיי-טק, אחרי שבדיקה העלתה, כי כמעט כל הבניינים בתחום זה הנמצאים כיום בשוק כבר שווקו, ומסתמן מחסור.