קאול, ברודט ונס הקימו חברת השקעות המגייסת 30 מיליון ד'

יצחק קאול, דוד ברודט ושלמה נס הקימו קבוצה להשקעות, המגייסת בשלב ראשון 30 מיליון דולר. בקבוצה, I.G.C (יזראל גלובל ביזנס), חברות השקעה ובנק השקעות, והצטרף אליה כשותף ויועץ משפטי עו"ד עדלי חומסקי.

ברודט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר בנק המזרחי, הוא כיום יו"ר YES וחבר בוועד הממונה בקו-אופ. קאול היה עד לא מכבר מנכ"ל כלל-ישראל, והוא כיום יו"ר דלק אנרגיה וקבוצת גרין הון סיכון. נס הוא עורך דין ורואה חשבון, ולשעבר יו"ר דירקטוריון חברת החשמל. בשנה האחרונה נס משמש כנאמן של דיור לעולה וחוקר מיוחד להפרטת אגד, מטעם רשם האגודות השיתופיות. קאול משמש כמנכ"ל החברה, ברודט הוא היו"ר, ונס - נשיא ואחראי על פיתוח עיסקי. במקביל, הקימה הקבוצה מספר חברות השקעה, המרכזית בהן - בשיתוף עם שותפים עיסקיים מחו"ל והארץ. 40% מכלל גיוס ההון הראשוני של הקבוצה כבר הושלמו מגורמים מחו"ל, והיתרה מושלמת ממשקיעים בישראל.

זרוע ההשקעות בתחומי הטכנולוגיה של הקבוצה מוקמת בשיתוף עם דיוויד רובנר, לשעבר מנכ"ל אי.סי.איי טלקום, המשקיע כיום בסטארט-אפים שונים. ככל הנראה יצטרף לקבוצה גם יאיר שמיר, לשעבר מנכ"ל סאיטקס.

הקבוצה מייצגת את משפחת הבנקאים האמריקנית הייסטן וקבוצת מנרב שבשליטת אברהם קוזניצקי, בהתמודדות על רכישת בנק אוצר השלטון המקומי ובנק ספנות. הקבוצה כבר קיבלה היתר מבנק ישראל לרכישת שני הבנקים. כמו כן, היא עשויה לצטרף לאחת מקבוצות המתמודדות על הערוץ השלישי בטלוויזיה.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ' 30).