סקר: AOL מאבדת הגמוניה במסרים מיידיים

מחקר מגלה כי בפרק זמן של כשנה הצליחו יאהו ומייקרוסופט לצבור לעצמן מספר מנויי מסרים מיידיים השווה למחצית מאוכלוסיית משתמשי המסרים המיידיים של AOL

שליטתה של אמריקה אונליין בתחום המסרים המיידיים עשויה שלא להיות כה מונופוליסטית כפי שסברו עד עכשיו מרבית המשקיפים בשוק, מגלה מחקר חדש המתפרסם היום (ה').

המחקר, שבדק את השימוש במסרים מיידים בארה"ב ונערך על ידי חברת מחקרי האינטרנט ג'ופיטר מדיה מטריקס, מגלה כי בפרק זמן של כשנה הצליחו יאהו ומייקרוסופט לצבור לעצמן מספר מנויי מסרים מיידיים השווה למחצית מאוכלוסיית משתמשי המסרים המיידיים של AOL. בנוסף, נרשם אצל השתיים גידול באוכלוסיית המשתמשים הגבוה מהגידול שנרשם בכל חברת מסרים מיידיים אחרת.

המחקר מוכיח, כי נכון לאוגוסט 2000, היו ליאהו מסנג'ר 10.6 מיליון משתמשים אמריקנים, בעוד שירות MSN מסנג'ר הצליח להחתים עד אז 10.3 מיליון משתמשים.

בתקופה זו הגיע מספר המנויים ב-AIM, שירות המסרים של AOL, ל-21.5 מיליון, ואילו מס' המשתמשים ב-ICQ הגיע ל-9.1 מיליון, לא כולל משתמשים בינלאומיים. מספר המשתמשים ב-ICQ הראה ירידה מהשנה שעברה, בה היו רשומים בשירות יותר מ-10 מיליון משתמשים פעילים.

בנוסף מראה המחקר כי כמעט שליש ממנויי AIM עשו שימוש בשירות מסרים נוסף.

המחקר עלול להשפיע על הוויכוח באשר לצורך לכפות על AOL לפתוח את מערכותיה בפני יריבות קטנות ממנה, שנכנסו למשחק בשלביו המאוחרים יותר. שירות המסרים המיידים הוא צורת תקשורת חשובה, שהפכה חלק מקונפליקט גדול יותר שיקבע בסופו של דבר מי ישלוט באינטרנט עצמו.

כפי שהיה בשלבים מוקדמים יותר בהיסטוריית האינטרנט, עם הדואר האלקטרוני והדפדפנים, יכולות החברות שבבעלותן נמצאת הטכנולוגיה המתאימה להוביל את מנוייהן לפרסומות ולערוצי הכנסות אחרים.