צומת הפיל, הנמצא בגבולה הצפוני של העיר, משרת כיום שכונות תל-אביביות מצפון
לירקון וממזרח לציר נתיבי איילון. חברת נתיבי איילון, הציעה תוכנית שבה התנועה
תנותב ללא רמזור במסלול משוקע מרחוב משה סנה לרחוב בני אפרים. בחלופה זו ייבנו
קירות תומכים אנכיים, כאשר בנקודת המפגש עם הנתיבים הפונים דרומה למשה סנה,
יבנה גשר בגובה הקרקע, עליו תעבור התנועה דרומה. אורך התוואי המוצע הוא כ-560
מטר, בדומה למחלף כפר שמריהו.
בעקבות דרישתה של הוועדה המחוזית, הוכנה תוכנית לפתרון דו-מפלסי בצומת. התוכנית
הוכנה כתוכנית דרך על-פי תיקון 73 לחוק התכנון והבנייה. יש לציין, כי תוכנית
דרך נדרשת במקרים מסוג זה, בהם הדרך מהווה עורק תחבורתי בין עירוני. נימוק
נוסף הוא, כי יש בתכנית שטחים בתחום שתי רשויות, תל-אביב ורמת השרון. בעקבות
כך חולקה התוכנית לשניים, וכל רשות תטפל בחלק השייך לתחום שיפוטה.
משרד התחבורה מתנגד להגדרתה של תוכנית זו כתוכנית דרך, ומבקש כי ייזמי התוכנית
יהיו הרשויות הנוגעות בדבר. הסיבה לכך היא כי בתוכנית דרך 70% מתשלומי הפיצויים,
באם ידרשו, ישולמו על ידי משרד התחבורה. לעומת זאת, בתוכנית רגילה - תשלום
הפיצויים באם יידרש, יהיה באחריות הוועדה המקומית.
כאמור, אישרה המקומית את הפקדתה של התוכנית בשינויים קלים בעקבות התנגדויות
התושבים. התוכנית המתוקנת הופקדה, והטיפול בה יימשך. חשוב לציין, כי תסקיר
ההשפעה על הסביבה בנוגע לתוכנית לא הוגש עדיין, וכי התוכנית הופקדה על תנאי
על פי דרישת "הירוקים". במקרה ולא יתגלו מפגעים סביבתיים - התוכנית תמשיך כמתוכנן.
כמו כן, דחתה הוועדה את תוכנית מתחם נווה גן על גבול תל-אביב רמת השרון. התוכנית
מציעה תכנון שכונת מגורים חדשה בת 1,459 יחידות דיור, ועוד 280 יחידות דיור
מוגן, ושטחי מסחר ומשרדים בשטח כולל של 235 דונם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.