חברת נכסי אזורים רכשה 19 דונם נוספים בקרית אריה - תקים פארק משרדים והיי-טק

נכסי אזורים רכשה 19 דונם נוספים בקרית אריה בפתח תקווה, כדי להקים עליהם את השלב השני בפארק המשרדים וההיי-טק המשותף לה ולמושב כפר מל"ל. זאת, כחלק מהשקעה ב-4 פרוייקטים חדשים למשרדים, בהיקף כולל של כ-44 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע, כי נכסי אזורים שילמה למינהל מקרקעי ישראל בעד זכויותיו בקרקע בפ"ת 51 אחוז מהשווי, שהם כ-4.35 מיליון דולר. הערכת השווי היתה כ-450 אלף דולר לדונם. העיסקה נעשתה על פי החלטה 717 של מועצת מקרקעי ישראל.

ארבעת הפרוייקטים החדשים הם:

* פארק אזורים: נכסי אזורים וכפר מל"ל יבנו על המיתחם כ-30 אלף מ"ר משרדים, היי-טק וחניונים, בהשקעה של כ-45 מיליון דולר. חלקה של נכסי אזורים יהיה 50%, שהם כ-22 מיליון דולר.

* קניון אבנת - החברה, יחד עם שופרסל ותיאטראות ישראל, תשקיע כ-40 מיליון דולר בבניית 20 אלף מ"ר משרדים, מעל לקניון אבנת בפ"ת, ועוד חניונים כנדרש. חלקה של נכסי אזורים יהיה כחלקה בפרוייקט, 33%, כלומר כ-13 מיליון דולר.

* בית דגן - 8,000 מ"ר משרדים, יחד עם חברת ברן. חלקה של נכסי אזורים - 4 מיליון דולר.

* כרמיאל - בניין בן 5,000 מ"ר, יחד עם החברה-אחות איטונג, השקעה כוללת של כ-5 מיליון דולר.

נכסי אזורים רכשה 34% ממניות חברה קפריסאית, בכ-7 מיליון דולר. החברה הקפריסאית תבנה על קרקע בבעלותה, בעיר ניקודיסה, קניון בן 25 אלף מ"ר, בהשקעה הנאמדת ב-30 מיליון דולר. זו תהיה ההשקעה הראשונה של קבוצת אזורים בקפריסין.

נכסי אזורים פרסמה היום (א') את הדו"חות הכספיים שלה ל-30 בספטמבר. מנתוני הדו"ח עולה, כי הרווח הנקי של החברה לינואר-ספטמבר הגיע ל-56.1 מיליון שקל, גידול של 250% לעומת הרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד.

עיקר הרווח השנה, 49 מיליון שקל, הוא רווח הנובע ממכירת 49% מחברת משכנות כלל לחברת גזיתגלוב, בשליטת חיים כצמן.

הכנסות החברה בינואר-ספטמבר הגיעו ל-72 מיליון שקל, גידול של 33% לעומת אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגמר אכלוס כמה פרוייקטים גדולים, בהם קניון אבנת בפ"ת, הבניין הראשון בפארק איזורי מל"ל בפתח תקווה, ובניין חברת יס בכפר סבא.