ועדת המיכרזים של פרוייקט הרכבת הקלה בירושלים, החליטה היום (ד') לדחות את
פרסום המיכרז הבינלאומי הסופי להקמת הפרוייקט לינואר 2001. לפני חודשיים הודיעה
הועדה למתמודדים במיכרז, שעברו את שלב המיון המוקדם, כי מועד המיכרז יהיה ה-29
בנובמבר.
בשבוע שעבר אמר שר התחבורה, אמנון שחק, כי המיכרז לא יידחה, למרות המצב הביטחוני.
במיכרז מתמודדות חברות זרות רבות. לשלב הסופי עלו 5 קבוצות. בשלב זה, מדובר
בהקמת הקו הראשון של הרכבת, בהשקעה של 1.6 מיליארד שקל.
הוועדה החליטה, כי מסמכי הסכם הזיכיון להקמת ותפעול הקו, שיופעל בשיטת ה-BOT
יימסרו בתחילת ינואר ל-5 הקבוצות, לצורך התייעצות וקבלת הערותיהם. הוועדה החליטה
במקביל להאיץ את העבודות הציבוריות להקמת הקו, ולהקים נתיב תחבורה ציבורית
מדרום ירושלים למרכזה. העבודות כוללות פינויים, העתקת תשתיות וסלילת נתיבים
בהיקף של 300 מיליון שקל. תוכנית זו תבוצע במימון ממשלתי באמצעות חברת מוריה.
בוועדה מכחישים טענות, לפיהן הוחלט לדחות את פרסום המיכרז בשל המתיחות הביטחונית.
הדחייה נומקה בבקשתן של המתמודדות עצמן, על רקע חופשות סוף השנה של עובדיהן.
חמש הקבוצות המשתתפות במיכרז הן: החברה הגרמנית אד טרנץ, שיכון ובינוי, פי.בי,
אתגל וחברה בלגית; החברה הקנדית בומברדיה, נכסים ובניין, כלל-ביטוח והחברה
ההולנדית HTM; ג'ק אלסטום, אלקו, אשטרום ופועלים השקעות; החברה הספרדית CAF,
החברה הקנדית SNC, החברה הגרמנית SSB, דלק, ברן הנדסה, ודנקנר השקעות; סימנס,
אפריקה-ישראל, פויכטונגר והחברה הגרמנית UESTRA. שתי הקבוצות הראשונות אמורות
להפוך לאחת בשל המיזוג בין אד טרנץ ובומברדיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.