"הארץ" לביהמ"ש: לחשוף המלצת ארבל להעמיד את נתניהו לדין

העיתון הארץ פנה היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א, בעתירה על-פי חוק חופש המידע, להורות לרשמת מאגרי המידע במשרד המשפטים ולמשרד עצמו, למסור לידי העיתון את החלטת פרקליטת המדינה עדנה ארבל להעמיד לדין את בנימין נתניהו.

לדברי העיתון, באמצעות עו"ד שלמה ליבליך, למיטב ידיעתו, פרקליטת המדינה החליטה להעמיד את נתניהו לדין אך היועץ המשפטי לממשלה החליט אחרת.

העיתון טוען, כי קיים עניין ציבורי מובהק ראשון במעלה בפרסום החלטתה של פרקליטת המדינה, שמביאה גם פרטים מחקירת נתניהו בפרשה והיא מבקשת לקבל חומר זה על מנת להביאו לידיעת הציבור. לא יעלה על דעת, טוען העיתון, שהחלטה זו תישאר סודית. לדבריו, הוא פנה לממונה על יישום חוק חופש המידע, בבקשה לקבל את החלטת עדנה ארבל בתיק נתניהו אולם נענה בסירוב.

הנימוק של המשיבים היה, כי קיימת בעייתיות מובנית בהחלטה מעין זו, וכי החוק לא הקנה זכות לעיון בחוות דעת פנימיות המוחלפות בין הרשויות.

העיתון טוען, כי יש בתשובה זו משום הסתרת מידע חיוני שאין שום סיבה הגיונית או חוקית להסתרתו. לדבריו הממונה על חוק חופש המידע טען כי מדובר בראש ממשלה לשעבר ויתכן שבחקירה נחשפו דברים שאם יתגלו לציבור יפגעו במידת מה בנפשות הפועלות. אולם לדברי הארץ זו אינה סיבה מספקת להסתיר מהציבור מידע שזכותו לקבל.