עובדי מוביילקום, מוביילסופט ופייג'קום מבקשות לפרקן

טענת העובדים לחובות בסך 1.84 מיליון שקל מתנהלת בצל המאבק המשפטי בין בעלי המניות, פרידמן ולוי

20 עובדי חברות מוביילקום תקשורת, חברות-הבת שלה מוביילסופט ופייג'קום, מבקשים מבית המשפט המחוזי בת"א מתן צו לפירוק שלוש החברות.

בעלי המניות העיקריים של מוביילקום הם ז'אן פרידמן וד"ר שם טוב לוי.

החברה הוקמה לשם פיתוח אנטנות קטנות מימדים ותקשורת לוויינים בעלות יכולת של קליטה ושידור של תדרים שונים משני לוויינים שונים בו זמנית, תוך כדי תנועה. בשלב מאוחר יותר הוקמו שתי החברות הנוספות.

מוביילסופט הוקמה כחברת תוכנה, שנועדה לספק לחברת האם שירותים בתחום פיתוח תוכנה. פייג'קום הוקמה כחברת שירותים, שנועדה לספק לחברת האם שירותי הפעלה ואחזקת המוצרים שיפותחו על ידי חברת האם.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד יגאל קלדרון, נאמר, כי שלוש החברות נקלעו לקשיים כלכליים בגינם לא שולמו למבקשים משכורות בחודשים אפריל-יולי 2000. כמו כן, החל מפברואר 2000 חדלו החברות להעביר הפרשות סוציאליות של העובדים.

בתקופה שבין אפריל-יולי פיטרו החברות את רוב העובדים, ויתרת העובדים התפטרו בעצמם מאחר ולא קיבלו את משכורתם. מזה מספר חודשים שלוש החברות הפסיקו את פעילותן העיסקית ואינן מעסיקות עובדים. חלק מהעובדים פנו בתביעות כספיות לבית הדין האיזורי לעבודה. בכתב ההגנה הודו החברות, כי הן נמצאות במצב של הקפאה בפעילותן העיסקית ובאפשרויות הפיננסיות שלהן.

לטענת העובדים, המשיבות חייבות להם בגין שכר עבודה שלא שולם, תשלומים סוציאליים נלווים ופיצויים נלווים בסך 1.84 מיליון שקל, ובקופתן אין כספים לפירעון החוב.

עוד נאמר בבקשת הפירוק, כי פעילותה היחידה של מוביילקום תקשורת מתרכזת כיום בהליכים משפטיים, הנובעים רובם ככולם מסכסוך עיסקי בין בעלי המניות העיקריים בחברה, פרידמן ולוי.

בחודש יולי השנה הגיש פרידמן תביעה נגד לוי בסך 17 מיליון שקל, בטענה כי שודל ופותה על ידי לוי להשקיע בחברה תמורת 43% ממניותיה, על בסיס מצגים כוזבים והבטחות שווא. לטענתו, הועברו כל זכויות הקניין הרוחני של החברה לקבוצת סקייגט, שייסד לוי בהולנד.

בכתב ההגנה טען לוי, כי התביעה קנטרנית ושקרית, ובאה להלך אימים על ממציאי הטכנולוגיה, ובכך להשתלט עליה במחיר שאינו הולם את ערכה, תוך הפרת כל התחייבויותיו. נטען, כי פרידמן לא עמד בדרישות המימון, ניהל ענייני הקבוצה בצורה קלוקלת, בניגוד עניינים ותוך הפרת אמון. (תיק פש"ר 1937/00)