מנכ"ל סנפרוסט, בעז צ'צ'יק, עובר לקבוצת דנקנר

התפקיד החדש בתחום התקשורת והתשתיות * 3 מיליון שקל רווח לסנפרוסט ברבעון האחרון

מנכ"ל סנפרוסט, בעז צ'צ'יק, פורש מתפקידו. על פי מידע שהגיע ל"גלובס", עומד צ'ציק להצטרף לקבוצת דנקנר לתפקיד בתחום התקשורת והתשתית. עוד נודע, כי את צ'צ'יק יחליף יעקב יערי, עד כה מנכ"ל מעדנות.

צ'צ'יק שימש כמנכ"ל "סנפרוסט" שלוש וחצי שנים, במהלכן יושמה בחברה תכנית הבראה, שתוצאותיה, כפי שהוצגו בדו"חות הכספיים מאז תחילת 99', מעבר מהפסד לרווח. ברבעון האחרון מדווחת החברה על רווח של 3 מיליון שקל.

"גמרנו תקופה טובה, עשינו מהפכות. אמרו לי להנפיק את המניות בשיא, וכך אני עושה. אני עובר לענף התקשורת והתשתיות, ואני שמח שבחלקי נפלה הזכות לשכנע את רייכמן (מנכ"ל תנובה) להיכנס לסנפרוסט. זה היה אחד המהלכים החשובים של סנפרוסט. רייכמן נתן לי את כל חופש הפעולה לבצע את המהפכות". כך אומר צ'צ'יק.

המהפכות שהוא מתכוון אליהן מתמקדות ב-5 צירים: סנפרוסט עברה מאתר הייצור באשדוד לאתר במגדל העמק, שמבחינת עלויות יצור הינו הרבה יותר יעיל וגמיש. החברה גם סגרה את מערך ההפצה היקר שלה והשתלבה במערך ההפצה של תנובה. המהלך השלישי, הוא הכנסת תנובה לסנפרוסט, אותה רכשה מידי כלל. "זה נתן לי גיבוי והבנה שלא היו אצל הבעלים הקודמים", אומר צ'צ'יק. "כלל לחלוטין לא הבינה מה זה ענף מזון. מועצת מנהלים שמבינה מהלכים זה דבר ראשון במעלה".

בנוסף, יצאה סנפרוסט מקטגוריות מוצרים שלא מותגו תחת השם "סנפרוסט", כמו "כפרית" למשל, שעשו קניבליזציה במותג. התוצאה - המותג סנפרוסט עלה ל-55% משוק הירקות הקפואים. לדברי צ'צ'יק, גם ההכנסות למוצר בודד עלו, ואיתן עלה ממוצע הסל לקילו ביותר משני שקל. המהלך החמישי היה הכניסה לארוחות המוכנות - טרנד חזק שלא יפסח על מדינת ישראל - ונגיסת נתח של מעל 30% בתחום זה.

סנפרוסט, המחזיקה בבעלות על מעדנות, השקיעה רבות בתמיכה במותג. "כשתנובה רכשה את סנפרוסט היא רצתה למכור את מעדנות, ואני אמרתי 'זה היהלום שבכתר, היפהפיה הנרדמת', וזו האפשרות שלנו לקחת מנהיגות ולסחוף את הקטגוריה אלינו. כשנכנסתי למעדנות מצאנו חברה שלא השקיעו בה 17 שנה בציוד ובשיווק. חידשנו את מעדנות לחלוטין".

צ'צ'יק מונה למנכ"ל סנפרוסט במחצית הראשונה של 97'. תקופה זו זכורה כאחת התקופות הקשות ביותר בחיי החברה. "סנפרוסט" סבלה אז מהפסדים כספיים כבדים ומכרסום משמעותי במעמדה בשוק המזון בארץ. מאז, כפי שעולה מהדו"חות, חלו שינויים חיוביים במצב החברה.

מותג הירקות הקפואים של סנפרוסט, שתמיד היה המוביל בשוק, הציג בדו"ח נילסן האחרון נתח שוק מרשים של 55%. "מעדנות" מציגה גידול של 30% במכירות.