וואלה תשיק אתר פיננסי לאחר 4 חודשים של פעילות "על יבש"

עומס אתרים כלכליים בקבוצה המתמזגת של וואלה-IOL; האתר החדש יציג מערכת נתוני מניות שפותחה ברויטרס; ייתכן שייעזר בתכנים פיננסיים של רשת שוקן

חברת וואלה תקשורת הקימה אתר מידע פיננסי, בשיתוף פעולה עם חברת מיטב יועצי השקעות ותוך שימוש במערכת הצגת נתונים של סוכנות רויטרס. האתר פועל כבר זמן מה, אך החברה עיכבה את עלייתו לאינטרנט. כך נודע ל"גלובס".

מנכ"ל וואלה, ארז פילוסוף, אישר את הידיעה ואמר כי האתר פועל מזה ארבעה חודשים בלי שיעלה לאינטרנט, וזאת עקב בעיות טכניות שנתגלו בו. במשך זמן זה, אמר, עסקו המפתחים בפתרון בעיית העומסים והמערכת אמורה לעלות לאינטרנט בשבוע הבא. מדובר במערכת שפיתחה רויטרס, שתספק נתוני מניות מכל הבורסות בעולם ותוכל להציג בו-זמנית נתונים של מניות הנסחרות בבורסות שונות ולהשוות ביניהן. האתר יספק גם פתרונות אירוח אתרים (Hosting), לאתרים פיננסיים אחרים שירצו לעשות שימוש במערכת.

בעוד כשלושה שבועות יועלו לאתר גם הרחבות לגבי הבורסה בתל-אביב, שתספק חברת מיטב, ובהמשך צפויים הסכמים עם "ספקי תוכן מהגדולים בארץ", שיספקו לאתר גם טורי פרשנות ודעות. לשאלת "גלובס" האם לאור המיזוג עם IOL יכללו תכני הפרשנות גם תכנים מאתר The Marker, השיב פילוסוף כי זו "הנחה סבירה".

ראוי לציין כי עוד לפני פרסום ההודעה על המיזוג המתוכנן בין וואלה ל- IOL, חתמו וואלה ו-The Marker על הסכם במסגרתו יספק The Marker תכנים לוואלה, על בסיס מודל של שיתוף הכנסות.

האתר החדש יחליף את וואלה עסקים, האתר הפיננסי הקיים של פורטל וואלה. לפני כשבוע הודיעה וואלה על חתימת הסכם עם מנורה החזקות, לייסוד חברה בשם וואלה טרייד, במטרה להקים ולהפעיל אתר אינטרנט למתן הוראות ביצוע בניירות ערך ושירותי מידע פיננסי. על פי אותו הסכם, תחזיק וואלה 49.99% מהון המניות של וואלה טרייד. שני המיזמים - וואלה טרייד ו-וואלה עסקים - צפויים לפעול במשותף.

וואלה תקשורת מפעילה את פורטל האינטרנט הפופולרי וואלה, שהיום נמסר על מיזוגו עם אתר IOL מקבוצת הארץ. בוואלה מחזיקות בזק בינלאומי (38.5%), ומשוב מחשבים מקבוצת פורמולה (5.2%).

מיטב יועצי השקעות היא חברת ייעוץ פיננסי וניהול קרנות. בבעלותה נמצאת חברת מיטב יועצי השקעות וני"ע, המפעילה את מועדון המשקיעים עתיד, יחד עם קבוצת הלמן-אלדובי.