סגן נשיא אירופלוט עצור, ברזובסקי בחו"ל

התביעה הרוסית מחשידה את השניים, וסגן נשיא לשעבר באירופלוט, בהברחת כמיליארד ד' לשווייץ

סגן הנשיא של חברת התעופה היסטורית "אירופלוט", ניקולאי גלושקוב, נעצר בשבוע שעבר, עם בואו לחקירה במשרדי הפרקליטות הכללית במוסקבה, ואילו סגן הנשיא לשעבר של "אירופלוט", היהודי אלכסנדר קראסנקיר, נשלח למעצר בית.

הפרקליטות הכללית נימקה את פעולותיה בכך, שבעליה של "אירופלוט", איש העסקים בוריס ברזובסקי, לא התייצב לחקירה בפרקליטות, נמלט מרוסיה ושוהה כעת בארה"ב.

לפי התיק הפלילי שנפתח בפרקליטות נגד בוריס ברזובסקי, ניקולאי גלושקוב ואלכסנדר קראסנקיר, השלושה חשודים בהלבנת הון בסכומים גדולים ובהונאה בהיקף של כמיליארד דולר. לטענת הפרקליטות, כל הכספים הללו הועברו דרך שתי חברות בנות של אירופלוט שפועלות בשווייץ.

לפי התיק בפרקליטות, חלק מהסכומים הופקדו ישירות בחשבונותיהם של החשודים בבנקים מסחריים בשווייץ. לטענת הפרקליטות, בשנת 1996 קיבלה אירופלוט אשראי בסך מאות מיליוני דולר, אך לא החזירה את הכספים, והתשלומים והריבית על אשראי שקיבלה לא נפרעו כלל.

החקירה בחשדות להונאה התחילה עוד בתחילת שנת 1999, אך נשכחה במשך כמה חודשים. היא התחדשה בנובמבר 1999, כאשר חוקר בכיר לשעבר של הפרקליטות הכללית הביא עימו משווייץ חומר רב המעיד על הלבנות הון של ברזובסקי וסגניו בשווייץ.

איל התקשורת וההון בוריס ברזובסקי, שהוא יהודי מצד אביו, הגיב על מעצר סגנו ניקולאי גלושקוב, באומרו שמדובר על "פעילות נקם" נגדו מצד הפרקליטות במוסקבה.

ברזובסקי, השוהה בניו יורק, מעריך שממשלת רוסיה תפקיע ממנו את מחצית המניות השייכות לו בתאגיד הטלוויזיה או.אר.טי, המשותף לו ולממשלה.