גילת תקשורת תמכור ליורוקום אחזקותיה בחברת הלוויינים ח.ל.ל

העסקה לפי שווי של כ-20 מיליון דולר לח.ל.ל, בה שותפה התעשייה האווירית

חברת גילת תקשורת, המחזיקה ב-25% ממניות חברת ח.ל.ל, משווקת לווייני התקשורת "עמוס", תצא מהשותפות בחברה, שבה שותפים גם התעשייה האווירית, החברה הכללית לשירותי לוויין (מאיר עמית וז'אן פרידמן) ומ.מ לוויינות ותקשורת. כך נודע ל"גלובס". ‏‎

‎‏ את המניות תרכוש חברת התקשורת יורוקום תמורת 5-7 מיליון דולר, במחיר, המשקף שווי של 20 מיליון דולר לח.ל.ל. ‏‎

‎‏ ח.ל.ל משווקת את מקטעי התקשורת של הלוויין "עמוס 1", ששוגר במאי 1996, והיא עומדת לרכוש את הלוויין "עמוס 2", המיועד לשיגור בשנת 2002. לצורך זה מבקשת החברה לגייס הון בבורסה. הנפקת החברה התעכבה עד כה, בין היתר, בשל רצונה של גילת לצאת מהשותפות. ‏‎

‎‏ יצויין כי בעלי גילת תקשורת, מכרו לאחרונה את אחזקותיהם בחברת YES, לבעלי המניות האחרים בחברה זו ובראשם יורוקום. ‏‎

‎‏ גילת תקשורת, העוסקת בתחום הלימוד מרחוק, נסחרת בנאסד"ק (סימולGICOFׂ) לפי שווי של 30 מיליון דולר, לאחר שמניותיה איבדו 85% מאז תחילת השנה. החברה, שנקטה במדיניות רכישות אגרסיבית, משלמת על כך מחיר גבוה - הפסדים של 14.8 מיליון דולר מאז תחילת השנה. נראה שזהו הרקע למכירה הנוכחית של אחזקותיה בח.ל.ל. ‏‎

‎‏ ראש מטה יורוקום, שלום ברקוביץ', אישר היום (ב') כי מתנהלים מגעים לרכישת האחזקות בח.ל.ל. "מסתמנת עיסקה", אמר ברקוביץ', "לאחר שגילת פנתה אלינו והציעה לרכוש את אחזקותיה. הנושא אינו סגור, ונראה כי יסוכם בשבועות הקרובים. אנו בעלי המניות הגדולים ביותר בחברת YES, שותפים בחוות הלוויינים סאטלינק, ושותפים באי.די.סי שתספק שירותי לוויין, ולכן נושא תשתיות הלוויינים קרוב אלינו. גילת תקשורת נמצאת בתהליך מיקוד עסקיה, ולכן שוקלת לצאת מח.ל.ל." ‏‎

‎‏ הלוויין "עמוס 1", מספק תשתית תקשורת רחבת סרט למשתמשי קצה, לאספקת שידורי טלוויזיה (DBS) אינטרנט ומולטימדיה בארה"ב, המזרח התיכון ואירופה. כאמור, רכשה ח.ל.ל את הלוויין "עמוס 2" מידי התע"א תמורת 130 מיליון דולר. לוויין זה מיועד לתקופת שירות של 11 שנה, ומכיל קיבולת הגדולה פי אחת וחצי לעומת "עמוס 1" (22 מקטעי שידור לעומת 14 מקטעים). ‏‎

‎‏ התוכנית העיסקית של "עמוס 2" חוזה הכנסות שנתיות של 24 מיליון דולר, עד לשנת 2007, וגידול בהכנסות משנת 2008 - ל-36 מיליון דולר בשנה. פוטנציאל המכירות של הלוויין מסתכם ב-460 מיליון דולר, עם השקעה נדרשת של כ-180 מיליון דולר. YES צפויה להיות הלקוח העיקרי שלו, ולהזרים הכנסות של כ-200 מיליון דולר.