פיליפ מוריס השלימה רכישת חברת המזון נביסקו הולדינגס

שילמה עבור הרכישה 14.58 מיליארד דולר, ונטלה על עצמה חובות בסך כ-4 מיליארד דולר של נביסקו

פיליפ מוריס, תשלובת הסיגריות הגדולה בעולם, המחזיקה בקראפט פודס שהיא יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, השלימה אתמול את רכישת יצרנית העוגיות והפכסמים (קרקרים) נביסקו הולדינגס. במקביל רכשה יריבתה של פיליפ מוריס, RJR ריינולדס טובייקו, את החברה האם לשעבר של נביסקו.

חברת קראפט פודס של פיליפ מוריס, שהיא כאמור יצרנית המזון העולמית מס' 2 אחרי נסטלה משווייץ, מקבלת בכך לידיה את מותגי עוגיות Oreo, הקרקרים Ritz, הסוכריות Lifesavers והחרדל Gray Poupon של נביסקו הולדינגס.

פיליפ מוריס ("מרלבורו" - הסיגריה הנמכרת ביותר בעולם) שילמה עבור הרכישה 14.58 מיליארד דולר, ונטלה על עצמה חובות בסך כ-4 מיליארד דולר של נביסקו. החברה המשולבת קראפט-נביסקו תהיה ענקית מזון ארוז עם מכירות שנתיות של 35 מיליארד דולר.

RJR טובייקו, החברה האם של יצרנית הסיגריות מס' 2 בארה"ב (אחרי פיליפ מוריס) רכשה את נביסקו גרופ הולדינגס, שהחזיקה ב-80% מנביסקו, תמורת 9.8 מיליארד דולר. ריינולדס טובייקו צפויה להרוויח 1.5 מיליארד דולר במזומן מן העסקה, אחרי התשלומים לבעלי מניות נביסקו גרופ הולדינגס והוצאות אחרות.

ענקית המזון והסיגריות RJR נביסקו הופרדה ב-1999 לשלוש חברות, JR ריינולדס, נביסקו גרופ הולדינגס ונביסקו הולדינגס. בכך בולטו תוצאות העסקה הממונפת המפורסמת מ-1989 בה נרכשה החברה על ידי חברת ההשקעות הפרטית KKR בעיסקת 19 מיליארד דולר, שהייתה שיא בזמנה.

פיליפ מוריס תשלב את עסקי נביסקו הולדינגס לתוך קראפט פודס, אך בכוונתה לבצע הנפקה חלקית לציבור של חטיבת המזון. נציבות הסחר הפדרלית, FTC, אישרה ב-7 בחודש, יום חמישי שעבר, את מיזוג פיליפ מוריס ונביסקו הולדינגס, בתנאי שהחברה המאוחדת תמכור חמישה מותגי מזון בתחומי אבקות פודינג, קינוחים וסוכריות, בתוך עשרה ימי עסקים מהשלמת המיזוג.