בג"ץ למועצת הרשות השנייה: לשקול מחדש ההחלטה שלא לפרסם מיכרז לרדיו דתי בי-ם

המועצה החליטה שלא לפרסם מיכרז, אלא להרחיב את הזיכיון של רדיו קול חי

בג"ץ הורה היום (ד') למועצת הרשות השנייה לשקול שוב את עמדתה השוללת הוצאת מיכרז לקבלת זיכיון לשידורי רדיו דתי באיזור ירושלים. בג"ץ הקציב למועצת הרשות 10 ימים לצורך שיקול מחודש של הנושא.

חברת טיבותא עתרה לבג"ץ נגד מועצת הרשות השנייה, בעקבות החלטת מועצת הרשות להרחיב את שטח הזיכיון של התחנה הדתית רדיו קול חי, המשדרת כיום באיזור בני ברק, גם לאיזור ירושלים. טיבותא טוענת, שלמועצת הרשות אין סמכות להרחיב את איזור הזיכיון, וכי ההחלטה נבעה משיקולים זרים. טיבותא ציינה, שראש מועצת הרשות השנייה, מוטי שקאלר, שימש בעבר מנכ"ל רדיו קול חי.

הרשות השנייה טענה, באמצעות עו"ד יאיר עשהאל, שההחלטה נובעת משינוי בתנאים הכלכליים, שמהווה שינוי מהותי בתנאי הזיכיון. לדבריה, רדיו קול חי לא מקיים את עצמו מבחינה כלכלית. מועצת הרשות השנייה ציינה, שהרחבת זיכיון תחנת הרדיו לאיזור ירושלים נעשית במקביל להוצאת איזור תל-אביב משטחי הזיכיון של רדיו קול חי.

השופטים תיאודור אור, יצחק זמיר ואיילה פרוקצ'יה שאלו את בא כוחה של מועצת הרשות השנייה, עו"ד יאיר עשהאל, מדוע המועצה אינה מוציאה מיכרז לקבלת זיכיון לשידורי רדיו לציבור הדתי באיזור ירושלים. זמיר ציין, שלפני שמחליטים שלא להוציא מיכרז, ניתן לשפר את המצב הכלכלי של הרדיו באמצעים אחרים, כגון הפחתת התמלוגים. זמיר גם תהה כיצד ניתן להוציא את איזור תל-אביב משטח הזיכיון של רדיו קול חי.

הדיון התקיים יחד עם עם שתי עתירות נוספות שהוגשו באותו בנושא, של ערוץ 15 ושל אליהו חכם. טיבותא יוצגה בדיון על ידי עו"ד עומרי כבירי ואורי קידר (בג"ץ 4172/00).